Lördagskväll med Bella

I kväll var det vi som hade förmån att vara med Bella. Men Bella går tiden långsamt, här gäller det enkla livet och att  bara vara i nuet, något annat finns inte.


Bella har hitta knepet, man trycker ner mormor i en säng, sedan sätter man sig på henne så hon inte kommer någonstans, då vet man var hon är.......


Det är jag som är herre på täppan och bestämmer allt vad mormor skall göra. Mat det vill vi inte ha idag, fram med cocacolan!!!


Bella har fortfarande feber så det går att gulla med henne, hon tar faktiskt t o m emot det, hon låter mig pussa henne och jag passar på att njuta varje minut.


Ja, jag fick ju ligga där, med leksaker under ryggen, det var inte bekvämt men vad gör man inte när Bella är lugn och vill ligga på mig.......tror att det var mer än en timma, för Bella existerar inte tid så en timma, vadå? Hade mormor något under sin rygg det kunde inte jag veta.....


Sedan var det tid för andra aktivitgeter, jag hittade såpbubblor och Bella blev helt stilla och bara betraktade dem en lång stund. Såpbubblor är verkligen vackert och magiskt, man kan se små regnbågar i dem och det beyder att faran är över. Bella såg regnbågarna det är jag helt övertygad om.


Nu räckte det inte med att titta, Bella ville fånga dem och känna på dem, ett glädje tjut lät ur hennes näpna mun när de sprack. Detta var spännande... så vi fick hålla på länge med detta, en del saker skall ta lång tid tycker Bella medans andra saker inte kan ägnas en sekund till, som ex att äta. Bella vill inte äta något nu står det flera rätter på bordet, gröt, ris och gryta, kassler, tunnbröd med räkost i, vetepärlan med ost, ja allt som Bella älskar men hon vägrar ta något till munnen. En väldigt bestämd flicka. Mina funderingar blir har hon ont i halsen? Har hon ont i öronen så det gör ont när man äter, eller har hon inga enzymer i magen????
Vad vet jag, endast Bella vet men kan inte säga det till mig.


Bella och Johan spelade fotboll, men det var viktigt att de hölls sig på olika mattor, Bella visade var gränsen var. När Johan sparkade in bollen i väggen så den stutsade så gapskrattade Bella, moster var tvungen att titta ut från sitt rum för att se vad som gjorde Bella så glad. Bella älskar bollar, sparka, studsa eller balansera dem i handen. Vi rullade och sparkade boll så länge som Bella önskade, och det tog sin lilla tid.

Bella blev rastlös och det var dags att ge kvälls medicinen, sedan sprang hon omkring här och visste inte vart hon skulle vara, men tillslut så valde hon lekrummet och la sig ner efter mkt om och men, jag fick ligga med två mobiltelefoner och försöka spela på båda, jag som aldrig spelar spel, Bella krävde att båda var igång och mina armar domnade men jag vågade inte ta ner dem för nu började hon andas lite tyngre.......till slut kände jag inte armarna, men jag tänkte att detta är en prövning och nu spelar du fast du inte har något blod kvar i fingranra och det gick med viljan, och tillslut så somnade även Bella. Nu var det bara att vänta med armarna rakt upp i 20 minuter för att inte Bella skall vakna, för då somnar hon inte om. Då gäller det att glömma sig själv och sina egna önskemål, det är bara att gilla läget och börja fundera på hur man skall få ner armarna när båda sover och Bella ligger på den ena.... hade jag haft några väldigt bra magmuskler så hade jag kunnat kasta mig upp med dem......men så var inte fallet......(man börjar fundera på varför man inte tränar oftare...???) nå ja efter många olika försök så kunde jag låta mig falla ner i golvet och därifrån ta mig från fällan. Det tog en lång stund innan jag hade två armar igen. Men vad gör man inte för att Bella skall få sova?

Men nu är armarna igång och pekfingrarna på tangentbordet.
Ett litet problem återstår, vågar vi flytta in Bella till vårt sovrum, eller skall vi låta henne ligga i lekrummet som hon sjäv valde?


den som lever den får se, den som läser bloggen får veta....

Ha en trevlig helg!
Kram på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0