Skrivardag och Runnaby igen

Etersom jag skulle varai Kalmar idag och det inte blev av så fick det bli en skrivar dag. Alva läste bok på engelska och skrev bokresention till den.


Nu är snön borta från kökstaket, men det ligger här nedanför........herre gud vad snö.....
Idag på blocket kunde man köpa snö, någon som hade fått ryggproblem.......??????

Sedan var det tandläkar tid och ta bort det sista av tandställningen, det kändes bra att få vara med henne. Vi firade med att köpa nya fina tandborstar på tandregleringen, riktigt poppiga faktiskt. Jag var uppe till Helheten en kort sväng skickade ut gelsenium till Lotta som inte blivit av med sin förkylning. Mera natrium till en kvinna som mår bra på det, så viskurin till en man med gallstensanfall.

Vi hämtade Amanda och åkte till Runnaby, det är tråkigt att vara sjuk och jobbigt för föräldrarna så vi tänkte vi åker dit och leker.


Bella var inte alls sig lik, blek och alldeles lugn, klar men ändå dimmig i blicken och vill helst att vi skulle ligga i hennes säng och hon tryckte sig mot mig och låg alldeles stilla. Vi låt nog så i 2 timmar, väldigt ovanligt hon brukar hoppa i sängen och busa men nu var det en annan Bella. Hon tittade mig så djupt i ögonen hela tiden precis om hon ville förmedla något som jag borde förstå. Sophia hade sagt på telefonen att hon inte ville dricka och äta.......då blir mormor väldigt nervös eftersom det får bara inte ske med Bella. Så vad gör jag då jo jag åker och köper Cocakola (något som jag inte velat köpt till mina egna barn), vad som helst bara Bella dricker tänkte jag och när det inte gick med kaffe idag så tänkte jag att cocakola är ju Bellas absoluta favorit, sedan kommer julmust. Till min glädje så tog hon två glas. Ingen kan förstå hur glad jag blev även om det inte alls var bra så var det bra, bra för Bellas skull. Det är så hemskt med hennes epanfall och hon blir så rädd själv för dem så jag gör allt för att inte detta skall ske.


Maja var mkt bättre idag, hon var glad att vi kom och lekte med henne. Hon fick många homeopatpiller igår.



Bella har annorlunda lekar, här sitter hon i fönstret och håller en reflexbricka i handen, den skall blanseras i handen för att sedan släppas och sedan upprepas, upprepas och upprepas, helst vill hon att jag skall sitta och titta på. Det blir verkligen att vara i nuet i Bellas stund.

Vi käkade ihop och Bella åt lite och drack ytterligare ett glas av den mörka drickan.
Christian åkte på ishocky och vi mös med Sophia och barnen hela kvällen.


Moster Alva fick äran att ha hand om Mille. Han bara växer och växer, fort går det!
Maja har svårt att säga Alva men hon säger moster till Alva.


Bella tycker om att titta på spel i telefonen, vi fick spela många spel innan hon somnade.
Sedan somnade Bella i mitt knä och jag blev sittande där i nästan 2 timmar, hon måste sova djupt annars vaknar hon och är vaken hela natten......


TACK för alla svar jag fått angående mina frågor!!!!!
Blev så jätte glad för kommentarer och alla mail som jag fått. Visste inte att så många läste min blogg!!
Nu skall jag skärpa mig och göra den ännu bättre!

Imorgon skall jag till Almi igen och växla alla idéer som jag har.

Sedan är det äntligen fredag. Idag var en bra dag och det kändes skönt att jag inte var i Kalmar för när vi skulle åka hem från Runnaby var inte vägen så bra och det snöade i massor. Undrar hur det var i Kalmar?
Nu fick jag vara med Bella när hon är sjuk och fick följa med Alva till tandläkaren, det kändes riktigt bra.

Snart är det helg!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0