Snö......paus helg med familjen, mm.

Det var ett tag sedan sist, vi är i vårt hus och här är det så mkt snö. Flickorna har aldrig sett så här mkt snö i deras liv. Vi har lite överlevnadsproblem... Johan får köra med snöslungan hela tiden för att vi inte skall bli insnöade. I dag har han varit på taket och skottat för dörrarna går inte att stänga......propparna går hela tiden och det är svårt att komma åt veden. Men det känns skönt! kan jag säga som inte har skottat ett enda tag).
Var precis ute och fotade för att bevara ögonblicken.
Flickorna är här och vilar ut från en stressig vecka. Det känns skönt att ha dem hemma här i skogen. Amanda gjorde precis en facebook sida till Helheten åt mig. TACK Amanda. Jag får förfrågan hela tiden om att ha facebook men jag har inte den tiden att ha ytterligare en sak som jag "måste" göra. Måste nu lägga all tid på min bok för att få den färdig.
Jag håller även på med att göra min nya kurs/utbildning " Det enkla livet" där min bok Handbok för människor ingår.
Utbildningen startar redani april så nu finns det inte så mkt tid att spela på.
Veckan som gått har varit full i vanlig ordning, därför kändes det skönt med en riktig paus här i skogen och få försöka ordna livet så gott som det går. Vi skulle ha födelsdagsfest för mig igårkväll men den fick ställas in eftersom vädret tilllät inga bilar att vara på vägen.

Bilder från veckan:

Var i Falköping och hade kurs i Det homeopatiska akutapoteket och alla blir så förvånade att det finns medel att tillgå vid både mentala, känslomässiga och fysiska problem. Här är Ingegerds katter i det vackra fönstret hos henne.
Tog även emot besök dagen därpå. Mötte många olika problem, några fick medel direkt för att få hjälp så fort som möjligt.
Upptäckte att Kalium bic kan göra underverk vid långvarig hosta som inte kommer upp och känns kvävande som ett astmaanfall. Silicea hämtar hem kraften direkt hos frysna personer.


Lisa Hartman min praktikant har kommit in i mitt liv som en frisk vind och skapar nu många möjligheter för Helheten och mig.
Här firar vi en månad och har precis kommit från Almi företagscenter där vi går på företags coatching där. Vi har nu så många idéer att utveckla mitt lilla företag. TACK Lisa och välkommen till Helheten.


Här är Lotta som besökte mig i fredags kommer ända från Söderåkra. Jag bad henne att skriva om vägen med en homeopatisk behandling(kommer snartr på hemsidan). Lotta har ätit homeopatmedel ca ett år nu och har blivit helt frisk från sina långvariga besvär.
Det har verkligen gått fort, får verkligen grattulera dig Lotta.
Men med friskhet kommer nya problem, kanske livet i sig skapar nya möjligheter och många förändringar medför när hälsan kommit tillbaka. Jag kände mig lite sårad när hennes man säger att jag aldrig mer är välkommen till hans hem.....
Jag får skulden att Lotta vill skiljas. Jag har aldrig aldrig fört det på tals, tvärom brukar jag alltid vördna om familjelivet. Men detta är inte första gången som jag får skulden när en person börjar bli frisk och ser sitt liv.
Att skylla skuld på någon annan är ett vanligt sätt att få sin egen smärta lindrad. I alla möten och händelser har man alltid 50 %ansvar inte mer eller mindre. Hur skulle jag kunna äga 100% för någon annans val?????
Det enda jag gör är att försöka hjälpa människor till bättre hälsa i kropp och själ. Jag kan inte välja åt andra människor. 



Här är Amanda igår när vi var ute och gick i snön........här når det henne ända till.... Amanda gjorde änglar och bar slängde sig i snön, tillit tillit jag hamnar alltid i bomull.....det var kul!


Här får vi krypa in och hämta veden....



Här är jag i snön.


Jag har fått ett vindflöje med en häxa på.









Nu måste jag gå och laga middag.


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Vilka mysiga snöbilder. Spännande med din bok, kommer köpa den så fort den kommer ut.

Stora vita snökramar från Yvonne.

2010-02-22 @ 20:00:57
Postat av: det behöver du inte veta

Hur kan man efter bara 1 år med detta förklara en människa frisk som varit sjuk så länge? Och varför har just detta gått så fort?

Varför skriva ut hennes man på ett dåligt sätt och sedan försvara dig med att folk skyller på dig, är det så en homeopat funkar för isåfall förstår jag inte hur man kan bli frisk på det sättet. Är det meningen att man ska lägga över känslor och skulder på någon annan för att få sig själv må bra? Är det då man öppnar ögonen?



2010-03-06 @ 00:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0