Måndag och ingen bäbis har kommit!

Väntans tider är väntans tider, men bäbisar kommer när de skall komma, stjärnorna måste stå rätt mm.
Christian var inte bra så Sophia fick stanna hos oss hela helgen. Vi fick rå om henne och behandla henne som en prinsessa. Det är hon värd.
Vi blev många till frukost denna iskalla morgon, flickornas pojkvänner hade även droppat in här.
Vi kom på att bäbisen måste ha kläder så vi åkte och handlade lite kläder så bäbisen skall känna sig välkommen.



Amanda och jag provade lika dana kläder, det var roligt...



På lördagskväll var Johan och jag på 50 års fest! Flickorna hade syster kväll alla tre, de njöt att få vara själva med varandra. Syskon är det bästa man kan ha, det är de man har längst relation med i hela livet.
Har man inga syskon får man utse en riktig vän som syster eller bror. Jag har flera systrar som jag valt ut själv eftersom jag inte har någon "riktig" syster.




Festen var väldigt bra organiserad.
Vi var på en liten restaurang som serverade Italiensk buffé, det var verkligen gott och jag hittade massor av att äta som inte var kött. Musiktävling, godmat, telegram och tal. Allt som en 50 årsfest skall innehålla. Guldhatt och guldkäpp fick han och vi hade samlat till en ballongfärd med Champange!

Efterrätten var mums Tiramisu

Tiramisu (Tìramisù) är en klassisk italiensk efterrätt med krämig mascarpone som är en italiensk färskost som smakar ungefär som krämig grädde, savoiardikex som är söta avlånga kex och så smaksatt med någon likör eller någon konjak. Receptet är inte svårt att göra vill man göra den på äkta italienskt sätt behöver man köpa hem de speciella ingredienserna, annars finns också alternativ på en försvenskad variant med lite vanligare ingredienser som kanske är troligare att man har hemma.

Tid: 20 min + tid i kylskåpet .





Söndagen var en pappersdag hela dagen, men nu är jag klar med bokföring, inventering och alla papper till bokslutet. SKÖÖÖÖÖNT!



Skall köpa såkalendern nu, det finns på Stadsträdgårdens ekobutik. Kommer att medela alla riskdagar!



Klä dig varmt och gå försiktigt! Har pratat med många idag som hade ramlat under helgen, tänk på att ta arnica direkt vid skador. Aconitum om du varit ute i kylan förlänge!




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0