Nu har HAN kommit!



Grattis Christian och Sophia, nu har ni allt man kan önska sig!!!


Vi är så glada idag, Sophia ringde kl 10 imorse och berättade att han hade kommit kl 9 i morse!!!!!!
Det blev en kille!!!
De hade åkt in vid 4 inatt och så kom han fyra minuter över nio!!!!!


En stor härlig kille som vägde 4 200 och var hela 53 cm lång.....jag har köpt storlek 50, för små kläder till denna stora kille. Kan ej fatta att han bara för nio timmar sedan befann sig i Sophias mage........ det är helt magiskt!

Vi var bara tvungna att åka ner och titta på honom!


Flickorna och jag blev alldeses lyriska av att se den nya lilla människan, vi kunde inte titta oss mätta på detta fantastiska underverk. Och jag blev kär direkt!!!!!!!!
(tyvärr fick jag se att vi hade tagit kortet bredvid en otäck skylt... men den behöver ni inte läsa på....  jag var så uppe i pojken att jag inte såg skylten när jag tog kortet...??????)


I måndags när jag stod i duschen så slog det mig att min morfar var född i januari, fick för mig att han var född den 21 januari, frågade mamma men hon kom inte ihåg. Då sa jag till Sophia kommer han idag så måste han få heta Bror för det hette min morfar, kanske är det han som återvänder, vad vet man.
Men det kom ingen den 21:a och inte den 22:a, det skulle bli en vattumanspojke helt klart!

Så idag rotar jag fram Doras psalmbok och hittar gamla tidningsurklipp som hon har sparat och då ramlar det ut en artikel om morfar som fyllde 50 år den 23 januari......   men herre gud morfar VAR född den 23 januari.....jag hade tagit fel...... jag tror att han skulle ha fyllt 111 år idag om han hade levt.....
Spännande. 
Sophia och Christian har inte bestämt något namn ännu, de måste se vem det är ......

Ett stort grattis till även Farmor Maud, du är verkligen en pärla som tagit hand om Maja en hel vecka nu.....
Du är guld värd! Värdens bästa FARMOR!!!!
Titta vad lik din son han är!!!!! Återigen en kopia! Hur fin som helst!









Kommentarer
Postat av: Lotta Riberth

GRATTIS TILL ER ALLESAMMANS!!!

ETT NYTT LITET UNDERVERK HAR KOMMIT TILL

JORDEN.KRAM LOTTA

2010-01-23 @ 21:45:47
Postat av: Kerstin Härdelin Nilsson

Sååååå UNDERBAR! Vilken fin kille! Grattis till hela släkten!

2010-01-23 @ 23:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0