SHR, myskväll och väntan fortfarande!

Fredag upp tidigt körde bil till Linköping, hade svårt att bestämma mig eftersom jag gillar inte att köra när det är halt. Men tur var jag tog bilen och fick veta att tågen inte alls gick, endast x2000 fungerade. Så tur hade jag som kom dit i tid och hem ganska fort, sparade två timmar att komma hem tidigare för att jag tog bilen. Färden till Linköping var underbar, jag åkte över Pålsboda och Borensberg den lilla vägen. Det var nästan bara jag som åkte där, Johan skojade och sa det var ingen annan än du som vågade åka på den halaste vägen......
Kanske var det sant, men jag åker hellre själv på en halväg, än blir omkörd av flera som kör jättefort när det är halt eller det värsta jag vet, bli jagad av långtradare....... de är verkligen skräck jagande när de ligger nära nära där bak, skulle vilja ha en skylt som kommer upp - Ligg inte så nära min bak, vi känner inte varandra!
Måste fundera på hur jag skall kunna fixa det.
Jag har alltid varit rädd för långtradare.... vad händer jo en dag söker en långtradarchauför mig och sitter där och berättar hur rädd han är när han skall köra med tungt släp, hur svårt det är att köra så tunga fordon och att de bara glider när det är halt, han undrar om det finns några piller att ta för rädsla????? Jag trodde inte min öron...min bror brukar trösta mig att säga att långtradarchaufförer är så duktiga att köra och att jag inte alls behöver vara rädd för dem, utan mer för vanliga bilförare....... men..... ja han fick köpa en burk Gelsemiun "rädslan för stundande händelse", jag tog reda på vart han skulle köra så jag inte behövde vara på den vägen..... mkt skall mitt öra få höra.

Hur som helst styrelsemötet med SHR var jätte bra, vi tog beslut på många bra saker för att föra Homeopatin framåt. Vill du stötta vårt arbete så kan man nu gå in med 100 kr till SHR för att stödja Homeopatin.
Vill man ha vår tidning så sätter man in 300 kr och få 4 tidningar per år.
Pg 55325-5, Svenska Homeopaters Riksförbund, skriv stödmedlem på talongen.

Bilder från styrelsemötet. Vi skall göra ett seminarium i Örebro den 17 april. Vår nya styrelsemedlem och kassör Henrik Sand var med, en fantastisk person, vi är så glada att han är med i vår styrelse nu.
http://www.minhomeopat.se/ 

Kvällen blev mys med familjen, alla var hemma, det var trevligt men trångt i sofforna.

Jag sitter med stickningen för att sticka hanledsvärmare till Maja och Bella.


Lördag var det dags att "dansa bort julen" Knut har nu varit och våren väntar och vi väntar fortfarande på den nya familjemedlemmen....


Den här hänger i Sophias hall, vi väntar på att någon skall ha den på sig och komma hem.....
Amanda och jag åkte till Runnaby på em för att hälsa på och hjäpa till men väntandet..


Maja tyckte om sina nya handledsvärmare som jag stickade åt henne. Vi lekte "koja" och Amanda fotade gullet.



Maja och Bella älskar moster Amanda och gillar verkligen att bli fotad nu, (jag har nog tränat henne mycket) sedan vill hon titta på korten i kameran.



Bella och jag busade oss varma, Bellakurra vår nya lek som är populär för Bella. Hon skrattar så hon nästan kiknar och det sporrar mig till att busa mer..... det är så roligt att kunna hitta en lek med Bella.
Bella har nu en favorit klänning, det går visst inte att byta, hon skall ha den varje dag..... det är den enda klänningen som hon inte tar av sig just nu. Borde köpa ett helt lager till henne.


Vi lekte i nästan tre timmar, vi blev trötta allihopa...


Vi har en liten lek som heter "-se knäpp ut", den har Amanda gjort sedan hon var bara 1 år, så fort Johan sa åt henne att se knäpp ut så tittade hon i kors och gjorde sig till. Här tränar gänget på att se knäpp ut.....
Roligt är att skratta tillsammans, det spelar ingen roll hur man ser ut, det viktigaste är väl hur man ÄR!!!

Nu skall jag gå och titta på U2 på tv, mitt favorit band!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0