O-rings besökare i Svenshyttan, tummen upp för livet!

Jag har två orienterare som bor på mitt arbete just nu. De tillhär O-ringen. Jag bjöd hem dem på middag i onsdags.

Getingarna trodde oxå att de var bjudna på middag...så vi fick slänga upp de nyinköpta myggnäten från IKEA 39 kr för två stycken, skall fixa det mer permanent så fort tiden tillåter.


Natuligtvis var Sophia med barnen oxå bjudna på litet släkt kalas. Millevicen gillar att bli fotograferad,då händer det något och det gillar han. Maja lärde damerna att säga tack Maja.


Anita Asp 71 år och är med och springer i O-ringen.... vad duktig du är Anita, jag är helt imponerad!!!!Grattis!


Gun springer oxå, Asta Asp vår styv farmor.....


Heliga nej trevliga Birgitta Asp var här, många Aspar blev det. Tummen upp för livet så var det!


Ytterliggare en Asp med tummen upp........


Så hadde vi dem som tog pekfingret upp och det gick lika bra!!!!!


Vi gjorde oopsie bröd bakelse med grädde och hallon ( allt ok enligt LCHF)
Fyra veckor med LCHF och 9 kg lättare och aldrig har jag ätit så mkt god mat och bara rasat i vikten.
Alla begär är borta och jag känner mig nästan aldrig hungrig, allt fett gör en mätt och minskar så kallade sug och begär. Helt fantastiskt.... prova!!!!

Oopsie-bröd
Tid: 35 minuter
Antal: ca 6 st Oopsies

Ingredienser
3 ägg
100 gram philadelphiaost
Lite salt.
Ev. lite bakpulver.

Gör så här
Dela på äggvitor och gulor. Vispa äggvitorna hårt med lite salt. Man ska kunna vända på bunken utan att vitorna rinner ur. Vispa gulorna i en annan bunke tillsammans med philadelphiaosten och (Ev. lite bakpulver). Sedan vänder du försiktigt ner ostsmeten i vitorna. Lite i taget. Rör inte alltså, utan blanda försiktigt. Detta för att man vill bibehålla luften i smeten. Klicka sedan ut på smörat bakplåtspapper och grädda i ugnen på 150 grader i 25 minuter! Sophia tog i lite kakao och lite vaniljsocker för det skulle vara efterrätt, det blev bra.



En trevlig kväll med sol, och goda relationer.

Lycka till med orienteringen i morgon tjejer.....

nu har vi satt fokus......

t o m getingarna förstod att de skulle ut från prergolan genom tankens kraft, det blev helt bevisat, helt vetenskapligt!!!!

 TACK för en trevlig kväll nu skall jag till Skavsta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0