to, fre och lör som susat förbi 23-25 juli -10

Här susar dagarna förbi......
I torsdags var jag lite på Helheten och sedan iväg till Ikea för att köpa gästsängar, eftersom jag skall ha gäster på jobbet som är med i O-ringen. Sophia och med barn mötte upp mig vid ingången. Det fanns en tid då Sophia älskade att gå med mig på Ikea. När barnen var små så brukar jag dela upp dagar så var och en fick äga mig och då valde alltid Sophia att vi skulle åka till Ikea och vara där hela dagen...... så nu var vi där igen och det är alltid lika trevligt, vi har samma humor.


Vi fikade och Mille var glad......den pojken får många pussar...


Maja lilla hjärtat var mer intresserad av andra barn, hon längtar nog till dagis för att leka med andra barn. Barn behöver barn.


Vi åkte hem för ett kvällsdopp(sommarens sista???) Mille har blivit mobil han försvann från filten...


Det går inte att lura Mille han är med hela tiden och vill vara med....nåja mamma hann att bada lite grann.....


Det började redan bli kallt...... så vi skyndade oss upp...


Maja hade egen uppfinning på hur hon skulle få alla sina simkuddar och saker med sig upp.....den tjejen kan mkt redan, undrar vad hon kommer att arbeta med..???


Vi fikade i den sista kvällssolen????


Äntligen kom paketet fram som skickats från London den 2 juli???? Men äntligen fick Alva sina 14 st presenter från Amanda. Jag fick bara ringa 15 samtal för at det skulle komma fram........konstig postgång.....



Idag hamnade jag på Marieberg(med Bella och Sophia), där mötte vi Steve och Melker.... goda vänner till familjen.
Steve berättade att han skulle flyga upp snart, ja det heter så när man skall ta flygcertifikat. Jag kommer hålla tummarna för din uppflygning Steve, och jag känner att du fixar det, för vi vet du fixar ju allt!!! Grattis i förskott!
Själklart skall du fortsätta till pilot så vi kan hyra ett plan och åka bort allihopa.....
(överraskning till dig Lina när du läser min blogg???)


Så mötte vi trevliga, vackra Ann-Charlotte som snart skall få sitt 7:e barn!!!!!! Grattis och lycka till vännen.
Hon passade på och fråga vilka medel som hon skall ta vid förlossningen och jag sa att ta de du hade sist, du har hela burkar hemma....
Magnesium phos mot smärta, tag 15-20 st i varmt vatten och klunka hela tiden( den enda smärtlindring som jag själv tog vid barna födandet) Ferrum phos om du tappar orken, Pulsatilla om värkarna försvinner och Arnica efteråt så att du läker fort och återhämtar dig snarast.....
Hon hade tänkt ringa mig så många gånger, men sa jag du behöver bara tänka på mig så står jag ju bredvid dig, vi behöver inte använda tekningen när vi kan nå varandra telepatiskt......

Så är det ofta i mitt liv att folk träffar mig och precis då har de försökt att nå mig eller börjat tänka på att de skall ringa osv det är den heliga väven som gör att allt hänger samman och att tankar går fram varken vi tror eller ej. Så var försiktig över vad du tänkar och vad du önskar dig.....eller vem du tänker på.....


Så skulle vi gå till bilen, Sophia har fått låna en specialvagn till Bella där man kan sätta fast henne så hon inte kan smita, men till min förvåning såg jag att Bella började rulla med foten på hjulet.......jag sa till Sophia är det här verkligen en specialvagn som du fått låna till Bella? Titta hon kan ju få foten i hjulet och bryta den....

Ja ja säger Sophia tröttsamt, alla hjälpmedel för funktionshindrade är för de som har fysiskt funktionshinder det finns nästan inga hjälpmedel för psykiska funktionshinder....

VA VA VA, är vi fortfarande på 1800-talet tänkte jag.
Åka till månen kan de, men att underlätta vardagen för barn som inte är som andra barn det går inte att ordna, det är väl inga pengar i det och då är det inte intressant, så är det bara i vår mansvärld.....(eller hur Jonas ?)
Det finns ingenstans att klaga på det.......


Jag tog med mig Bella hem, givetvis hade hon sin sten med sig och ibland så ställer hon sig bara och balanserar med den upp och ner på handleden. Nu är oxå nya leken att rulla ner den i min hand som vi höll på med i tre timmar sist, nu går det snabbare när hon har fått in tekniken för det. Shamanismen står mineraler/senar för att hålla energi, kanske Bella väljer sten för att hålla sin energi? Vad vet vi?


Bellisen ville in till vårt lekrum och spela på sin spelare....Bella älskar musik och nu vet hon vilka olika låtar det är på knapparna. Jag försökte spela bä bä vita lam...men då gick Bella ut för det lät inget bra alls, jag kan inte spela något men jag gjorde ett försöka, men det avslöjades så Bella tyckte inte det var roligt......


Jag visade Bella massa bilder inne i lekrummet och hon visade intresse för dem när jag berättade om bilderna....


Hittade ett collage på Alva och Amanda och katten Thomas.... hon tittade länge på dem..


Litet kort när mina flickor badar fötterna i diskhoven...


Mamma Sophia som fick vänta 9 år på syskon här Amanda som bäbis...


Här hittade vi Sophia med vår inneboende Albin, en albinoigelgott som bodde hos oss en sommar. De mörka igelgkottarna hade bitet av honom båda bakbenen, jag fick sätta glasspinnar och tejp på honom, ge honom symphytum och arnica så att benbrottet läkte....(det du Jonas, han visste inte att det var homeopatmedicin)
Sophia blev arg på de svarta igelkottarna och ville skriva en skylt med - Endast för vita.....och jag sa att det fick man inte skriva och berättade om sydafrika mm. Då sa Sophia att hon ville ha en skylt där det stod endast för alla....... så fick det blir....


När vi nu prata om inneboende så hade vi även en annan hos oss i köket:


Något suddig bild, men det är en vinbärssnigel som hette Charlott som Sophia hade som sin vän i Solberga. Hon bodde i köket och åt sallad från sin egna lilla dockservice tallrik som Sophia var väldigt noga med att servera på.




Alva och Amanda i sängen ovanför oss på båten mot Mumindalen, ni som har små barn åk dit det var verklgien roligt för barnen.


Bella försvann in i stenen, hon blev nog trött på min lilla nostalgi tripp, det är inte bara dagarna som går fort utan även åren konstaterade jag. Sedan fick jag ta 20 varv runt poolen med Bella för hon fick spring i benen, hon hade nog lyssnat för länge på mig.....men jag var glad för uppmärksamheten.



Så fick jag köra hem Bella och natta henne. Jag fick inte krama eller pussa men jag fick ta hennes sten och massera hennes ben med, hon njöt så hon somnade. Det blev "hot stonemassge" för jag fick gnida så länge..

Tack för idag Bellisen och vi ses säkert i morgon igen.

Sov sött .....Endast för alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0