Fortsättning Midsommarafton -10 i Svenshyttan

Av någon underlig anledning gick det bara inte att föra på mer bilder på förra inlägget, så jag fick börja här istället.


Så var det dags för tipspromenaden, här gick pojkarna in i trädet, jag sa att där inne tänker man bättre och båda klev in och var tysta..... kanske hörde det trädets röst.




Vi hade en trevlig stund i "parken" som alla säger här upp.


Familjen Oskarsson tog hem priserna från tipspromenaden, lilla pojken Hampus kom etta på barn promenaden.
Han hade så stark intution att han gissade rätt på de flesta frågorna och även bilarna i en glasburk.


Kransarna var så fina i år!


Jag kanske inte har sagt det att Garphyttans Nationalpark ligger i Svenshyttan där vi bor. Det är Sveriges äldsta nationalpark som upp stod 1909.


Man kan ha många glasögon på sig...


När vi skulle gå tillbaka till vårt hus fick jag åka in till Örebro för att hämta Alva, hon hade kommit hem från Kreta på morgonen och skulle nu åka till Sången (Granhammar) och fira midsommar. Jag tog ett kort och åkte hem till Svenshyttan igen. Här står Anna och Alva redo för att fira midsommar i Sången.
Jag fick mig en underbar åktur genom Närkeslätten där alla satt ute i solen och åt, skålade och sjöng. Skulle verkligen ha velat haft en filmkamera på bilen. Det såg så mysigt ut ute på landet.


Johan lär Hampus att öppna barn champagnen och korken flög upp på altantaket, det var roligt. Vi vuxna drack en hallonmosserande vin som verkligen var gott!


Männen grillade och jag dukade.


Mat blev det i överfl´öd, jag hade gjort tabole och morotstsatsiki...mums!





Sedan blev det lite fotboll efter pojkarna hade badat.








Linus och Hampus så söta pojkar, det var kul att ha er här!


Men vad skedde här då?


ÅÅÅ var det du Linus som föll i???


Solen sken långt in på kvällen...


Sedan blev det kladdkaka, jordgubbar, glass och grädde....mums svenska dyra jordgubbar!


Det blev knåp och knep övningar, här bygger Johan pyraminder, pojkarna tittar noga.


Alla  började försöka knåpa och knepa, det var kul!


Johan belv först på den gröna.....grattis!


Birgitta kämpade med sina problem.

Det var en fin midsommar och en mysig hemma kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0