Mille min Mille.......vilken kille! ? Jonas Pelgander spelar fotboll igen!

I går så hade jag kurs i Linköping det var jätte trevligt. Tyvärr blev det inga kort tagna. Min kamera var på lagning....en egen historia men nu funkar den igen.

Vi åkte ut till Svenshyttan och skulle fira Elzy 76 år och även se det stora Brölloppet på tv.


Det var lite kaos när vi kom, strömmen hade slutat att fungera, när Johan skulle pumpa ur poolen så började brinna i gaveln på gäststugan...så det tog lite tid och minuterna gick, så vi missade 20 minuter på brölloppet, men vad gjorde det jag hade annat att titta på. 


Dessutom blev jag bara arg när prästerna pratade, jag tyckte inte att de sa något bra eller något att leva på.......
fy så simpelt att gifta sig i kyrkan, bara massa tomma ord som inget betyder.

Jag vill inte gifta mig i kyrkan och inte begravas heller, för det är lika dant där, prästerna ger sällan tröst utan säger ordet död hur många gånger som helst och pratar om en gud som inte ens finns, nej det är för gammal modigt för mig.....jag vet inte hur de kan glömma själva kärleken till livet och till anhöriga???????

Kyrkan borde verkligen förnya sig......hur kan man hålla på såhär i över 2000 år???? Synd, skam och elände.....
hot om syndernas förlåtelse mm skrämsel propaganda måste jag tyvärr säga. 

Själva kyrkorna är vackra, musiken är vacker men orden som sägs är inte vackra där!

Men här kommer något vackert och hur häftigt som helst MILLE!
Jag bjuder på några fina bilder på vår nya familjemedlem:





















Mille blir 5 månader den 23 juni. Han är född på min morfars födelsedag.....

Jag minns en bild som jag klippte ur när jag var tonåring, en bild på en bäbis som nästan var fyrkantig i ansiktet. Jag sparade bilden länge för jag
ville så gärna ha en sådan bäbis....nu när jag tittar på den här bilden så ser jag att Mille ser precis ut som bäbisen jag föll för i mina tidiga tonår.
Det är så- Allt man önskar får man! Så var försiktig vad du önskar dig!
Själv får jag bara säga som vanligt TACK TACK TACK!


Ja Maja var oxå med och kunde oxå spela på läppen! Hon blev förtjust i Tomanernas liv en bok som Sophia älskade när hon var liten. Maja sa till mig du är mammas mamma! Jag pekade på min mamma och sa att det var min mamma, då skrattade Maja vet inte om hon trodde på mig.
Tyvärr slutade kameran att fungera...låg batterihalt stod det, har inte sladden med mig hit ut.
Maja hittade en bil som Amanda körde mkt med när hon var fyra år.....den håller än.
Mille blev frustrerad över att inte han kunde köra den.

Idag handlade jag massor av blommor finns det något roligare? Det var 50% på Plantagen så det var riktigt kul.
Köpte Mårbackapelagoner de är så fina verkligen speciella.


När jag handlade ringde Jonas Pelgander och berättade att han nu återigen kan spela fotboll!!!!!! Vilken glädje!
Jonas har med hjälp av homeopatmedel lyckats ändra sina besvär så mycket att han återigen kan spela fotboll. Han är väl en ÖSK legend (tror jag) jag är inte hemma så på sport ....
Men mitt mål var att få Jonas så frisk igen att han kan spela fotboll igen, och så ringer han och säger att nu gör han det! För två år sedan så trodde Jonas att han aldrig mer skulle kunna spela fotboll.....
men då kände han inte till homeopatin lika mycket som han gör nu!

Grattis Jonas jag är så glad för din skull!




http://www.hidingsta.se/Team.asp?player=25
kortet norpat från 




Kommentarer
Postat av: Yvonne

Örjan och Jag valde att gifta oss ute vid sjön Finnsjön i Järnboås, närheten av kyrkan så kyrkklockorna hördes.....Å vilken underbar dag, vacker väder och det bästa av allt Jag fick ju Världens bästa och snyggaste man.

2010-06-21 @ 22:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0