Vilodagen Midsommardagen

Idag bestämde jag mig för att inte göra någonting....jag har verkligen gjort mkt hela tiden en längre tid. Idag skulle jag inte prata i telefonen, inte svara på sms mm, alla behöver vila från sin vardag ibland. Hämta krafter och bara vara......
det är så härligt att vara ute..... jag älskar att vara ute ialla väder.....


Birgitta var vår natt gäst och fick ta mina samtal...


Jag hade införskaffat en ny hängmatta......så jag tog med mig en bok och begav mig dit.


Så ja nu var jag äntligen i...... så skööööönt att ligga där och höra alla ljuden runt omkring. Det var många fåglar som sjöng och andra cirkulerade över mig.
Här skall jag nog ligga och tillbringa min semester känns det som, lyssna på sommarenprataren och njuta av sommaren.



Andra vilade tätt intill varandra



De var alldeles nära mig där jag låg.



Sedan blev jag inte ensam i hängmattan, vi sov middag och det var helt underbart. Länge sedan jag sov middag....när jag blir pensionär skall jag göra det varje dag har jag tänkt!



Birgitta sov på altanen, hon hade sin sovmössa med sig. Hon brukar sova på sin balkong nu på sommaren och då har hon en svartmössa för knotten.


Vi var tvugna att gå till "parken" igen för att beskåda haven av Aklejorna.
Här kommer några kort som jag försöker delge hur fantastiskt det var där upp. Bor du runt om häri Örebro trakten så måste du ge dig upp och få uppleva denna fantastiska syn. Jag har aldrig någonsin sett så många på en och samma gång.




ett enda stort blått skimmar hur man än tittade.....






Några andra kunde man hitta...


Å det är så vackert så vackert..... vilken härlig syn...






TACK vilken undebar vilodag!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0