Almi företagspartner

Ikväll var det mingel hos Almi företagspartner. Det var jätte kul!!! Först så presenterade sig de som arbetar på Almi. Vi fick smörgåsspett, verkligen en god och rolig idée. Vi träffade även Hans som hade gjort dem för han var med som företagare där, här är hans hemsida där man kan beställa god och bra mat www.hallengrens.se
jag kommer säkert att anlita honom, han var kunnig och jätte trevlig(är massör och qigongledare oxå)

Sedan fick vi sätta oss  och under en minut fick vi presentera oss och sedan fick vi byta och rotera tills alla hade presenterat sig med alla och delat ut sitt visitkort. Det var faktiskt jätte kul! Endel kommer jag säkert ha kontakt med senare. Vi var 25 företag och från alla branscher, jag mötte Gita där arbetar som medium (www.gita.ma väldigt vacker hemsida) och jag mötte Miles som gör sina färger själv (www.avgjord.se) så jag kände några redan. Fick nya bekanta Nicklas snickare som gör allting t  o m möbler mm, Glottra Gård som var spännande, kanske det blir någon kurs där i sommar,  det verkade härligt www.glottragard.se .
www.trolltina.se kanske man kan anlita.....hon trollar bort dammet....


Här var en minuts presentationen, Catrin från Östlund Redovisning AB visar smart system- god ordning spar tid......typiskt att jag fick henne först, kanske den som behövde det bäst? Men hon var verkligen gullig och super trevlig,  www.coredovisning.se  (Lisa tog kortet)

Det var faktiskt ganska lång tid en minut att presentera sig, man hann att säga väldigt mycket!
Jag märkte snabbt att jag anpassade mig ganska snart till vem som satt där framför mig, om vad jag sa.
Det gick bara inte säga lika till alla.
En man presenterade sig för oss (Lisa och jag) vi förstod inte vad han sa, så kom en tjej och var från samma företag, vi förstod precis vad de gjorde......konstigt? Nej manligt! www.tritech.se


När Lisa och jag skulle gå till våra bilar så gick vi förbi en teaffär i Krämaren, vi handlade många spännande teer där, å vad det luktade gott. Jag köpte även med mig alldeles nymalt kaffe...... det luktade så gott!
Det fanns tee med goiji bär i, man kunde äta upp dem när det hade dragit i teet. Det fanns tee med gädde och jordgubbar i, sömntee, Lady tee mm, minns inta alla vi köpte till kommande café......


Kanske blir det ett litet Café Momo, som jag tidigare har haft. Momo kampen om tiden, finns en bok som jag fick för väldigt länge sedan. Sophia min äldsta dotter älskade när jag läste ur den när hon var liten.
Grå gubbar som springer och köper tid för människor, Momo ägde ingenting, men hon hade tid.


I garaget hittade vi denna fräcka bil, unga företagare.....


Lisa skickade med denna underbara bild, så jag tog med den här. Björkar är så vackra i alla årstider!
Idag var det sol, det märks verkligen på hela själen!!!!

I morgon blir en bra dag!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0