Ego-dag

Efter att ha arbetat 52 timmar på fyra dagar så hade jag inbokat en ego-dag. Det var 8 veckor som jag bokade in den i min totalt fullbokade kalender.
Några måsten hade jag i varje fall som alltid, var till Existensmaximum med varor som inte såldes på kursen i torsdags. Jag hann precis i tid kl 9 till min staylist Stina. Jag sa du får göra vad du vill med mitt hår för jag har inte alls hunnit tänkt efter vad jag vill göra.


Här är söta Stina som har eget företag trots sin unga ålder. Hon är verkligen duktig och helt självgående kvinna.


Så blev det såhär i mitt hår, Stina hade lite redogörelse hur hon tänkte men jag var inne i några telefonsamtal som jag hade i bilen påvägen hit, och funderade över några lösningar på problem. Men det var inte första gången jag var på Hårängen så jag kände mig trygg, det har blivit så bra förut.....


Och resultatet blev såhär:

Stina klippte mig lite och så la hon in ljusa slinger för hon tycker att min färg är så bra som den är. Och nu är det vår då skall vi ha lite sol i håret. Ok tänkte jag det är vårdagsjämning i morgon!
När jag satt där skickade jag sms till min vän Ann och frågade om en snabb lunch med sjögrässallad, hon svarade att hon hade precis tänkt tanken innan mitt sms kom, förmodligen var det hon som tänkte och det gick rakt in i mitt huvud, det händer ofta numera. Så vi sågs för att gå igenom vad som hänt sedan sist vi var där, tror det var två eller tre veckor sedan. Vi är så fulltecknade så lunch blir bra att mötas på.


Så hade jag tid hos Tand och spa för tvåtimmars chokladmassage, men tyvärr fick jag avboka den för att få in Almi, jag hade ingen annan tid att få till det. Även om jag hade tagit mitt beslut att inte ändra på mina egodagar så blev jag tvungen att göra det.
Sabina på Almi har många gånger sagt att hon gillar min väska och frågade var jag hade köpt den, den hade jag köpt väldigt billigt på hos Annete spå Tand och Spa. Sabina tog upp att saker och ting börja hända sedan hon träffade mig, det blir cirklar av allt. Hon berättar att tjejen som har importerat väskorna som säljs där jag hade köpt min hade precis varit där och ville ha hjälp med sina idéer. Vad konstigt, eller var det inte det? Precis idag när jag skulle dit men gick hit istället......roligt var det och kanske Sabina kan få sin väska nu.
Allt är runt och det går i cirklar, möten och väven växer hela tiden. Det finns en sammanflätning av saker och ting som skall bindas ihop från dåtid, nutid och framtid. Vad spännande det är!

Sedan gjorde jag alla ärende som jag inte hunnit i veckan, fick ett infall att smyga upp till vår lägenhet och se hur långt det hade Alva ringde och ville träffa mig, jag sa vänta så får vi se om det finns någon parkering utanför lägenheten för då går jag upp där. Finns det inte så kommer jag.
Det fanns parkering, det brukar det alltid finnas när jag begär det. Det är bara att se bilen parkerad redan innan man har gjort det.
Så jag gick upp och tittade, de hade kaklat i badrum, toalett och kök. Så kanske det tar en vecka till. Det blir väl inflytt nu till nästa helg då jag skall på Prästinneutbildningen, det blev utflytt förra gången jag skulle dit, fick tre timmar på mig att flytta ut ur lägenheten. Nu får jag nog inte en timma till att flytta in. Men då lämnar jag det till mina döttrar, ibland är det bra att släppa kontrollen.

Men en sak var inte rolig, de hade satt nya garderober i hallen trots att vi hade valt att ha kvar de gamla gedigna ,  de hade spikat så att Amandas parfymhylla såg ut såhär:

Ingen hade sagt åt oss att flytta undan saker i andra rum, jag frågade två gånger om vi skulle packa ner sakerna i flickornas rum. Men det behövdes inte alls?
Jag fick åka till Amanda och visa bilderna, jag kunde inte ana hur ledsen hon skulle bli...
Då upptäckte jag att Amanda gråter inte som vi vanliga, det brukar komma tårar långt ut i kanten på ögat, men i Amandas stora ögon kom väskan från alla håll och trillade ut på mitten av ögat och rann precis ner i mitten på kinden precis som målningar på clowner. All tid stannade och tårarna stänkte som på film.

Jag tog in henne i bilen och vi fick åka tillbaka till lägenheten, jag missade att tänka på parkeringen så det var inte ledig men vi åkte in på gården och Amanda sprang upp. Det visade sig att den slutsålda Christina Augilera parfymen hade klarat sig, så nu blev Amanda lugn igen. Amanda har samlat på hennes parfymer i många år, och har verkligen sparat och längtat efter dessa parfymer, så för henne var det väldigt viktigt, eftersom många inte finns att köpa längre.

Men andra saker hade gått i kras. Onödigt kan man tycka men olyckor händer.....
Men man kan undra varför vi skulle ha möte om renoveringen när inget blev som vi bestämnde....... onödigt slöseri på tiden. Gå inte in i detta nu Irén, kräv ersätttning till Amanda och lämna detta.

Så träffade jag Alva en liten snabbis som bor hos Gustav nu. Hon kommer hem på söndag för att plugga.

Jag ringer hem och säger att jag är försenad.....sätt på ugnen så lagar vi något lätt i den. Åkte och handlade mat för hela helgen och pratade i telefonen med några som hade besvär. Kommer hem straxt före 19:30 och då kom jag på att min egodag var till ända........

I morgon blir en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0