Härligt med en solig dag och en glad Maja.

Vaknade av att solen tittade in genom gardinen, det såg verkligen härligt ut. Vintern har varit lång i år, man har glömt hur det känns när solen är stark. Det var bara att gå ut i solen.


Alva och Gustav var redan ute men inte på benen. Det var vårbus pågång.... Halt var det oxå....



Korna stod och solade sig ( om ni kan se dem)



Vårkänslor dök upp i solskenet......

 

Jag gick för en promenad, men hann ej så långt för det kom en bil och stannade, trodde att det var någon som skulle fråga efter vägen......men det var det inte.


Det var Håkan som kom för att hälsa på oss. Han hade oxå vårkänslor, han förmedlade att de stora vägarna var bara nu.


Pappa Johan var snäll och grävde fram en kärleksoffa i solen för kärleksparet. Snödrivorna är riktigt stora här ute på landet. Här kunde de sitta och njuta......



Åkte förbi Runnaby för att leka lite med Maja, hon dök direkt ner i min väska och tog fram kameran.
Hon hade toffsar i dag och var så söööööt.


Maja försökte ta min kamera, hon skulle fota.


Mille hade fått en gubbkeps idag, och han var så stilig i den.


Maja såg att jag hade handledsvärmare på mig, genast hämtade hon sina och tog på sig. Bredvid henne ligger Getrud, Sophias favorit docka när hon var liten, hon hade flera fina docker med hår och fina kläder, men det var alltid Getrud som hon älskade. Kul att se att Maja oxå gillar henne. Getrud har något glatt över sig, och i Sophias värld så var stavningen Hjärtrud som i Hjärta.



Christian fick tag i något plastband och satte det på huvudet, så här läbbigt blev det, tänte på filmen Hanebal......fy det såg ut som hjärnan direkt.....



Maja ville prova men det blev betydligt gulligare på en gång!

Amanda är i Stockholm och tittar på Melodifestivalen som sänds från Örebro..... så kan det bli ibland.

Mamma har inte glömt gårdagen och är fortfarande arg. Min bror ringde och var riktigt arg på att det kunde hända ett sådan misstag, att det inte blev någon urnsättning.
Jag får ta tag i det på måndag. Nu är det helg och då skall man vila och spara på blodtrycket.

Ha en underbar söndag i morgon!

Ta vara på D vitamingerna nu, solen är stark!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0