Måndag med full fart!

Måndagar är alltid lika stressande. Många ringer det har hänt saker under helgen. Idag hade jag en ny kille som tittade på lokalen. Han var verkligen ödmjuk och förmodligen en esoterisk prins. Jag hoppas att han vill bli min arbetskamrat.

Intresanta fall och öden, det är min vardag. Varje människa är som en intressant bok.
Denna dag bestod av cystor i livmodern som tränger på ryggen, annorexia som slutat tänka på vad hon äter, eksem så fort föda intas, allergi mot allt, oro för allting och ständigt rädd, fruktansvärda magsmärtor som ingen läkare fått bort men som nu är 90% bättre. En som druckit strårom och blivit helt galen, en som blivit våldtagen och pratade om självförsvarskurser mm

Jag möte en bok per timma. Jag tror att snart har jag hört allt som en människa kan vara med om på dessa 17 år som homeopat. Vissa historier kan jag bara aldrig glömma, människor utsätts för det mest konstiga svåra problem. Jag är verkligen glad över att homeopatin finns som i minsta detalj kan gå in och förändra en människas hälsa och sinne. Kropp och själ är ett, det går inte att skilja dem åt.


Alla behöver få vila ibland och tänka över sitt liv. Lära sig att vila i allt man gör och aldrig bara sticka in huvudet i situationen och var i den precis som den stunden alltid skulle vara där, och att det ögonblicket är i evigheter.

Packade för Stockholmsresan i morgon. Hann ej köpa biljett för Sophia behövde hjälp i Runnaby.

Ok, det får lösa sig i morgon, vi tar det nödvändigaste först.

När jag kom hem var Amanda "Mamma sjuk" , hon ville bara ligga i en säng och titta på tv med mig, vi skulle se Hollywood fruar, intressant hur olika liv man kan leva.
Jag blev så trött så trött, var det av det jag såg, eller var det för att jag låg ner? Eller för att jag arbetat 12 timmar idag?
En besökare sa till mig något bra:

Man måste ligga ner för att kunna somna!!!!

ååååtänkte jag har jag missat något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0