Teledag, kontrakt och Bara Vara

Idag hade jag en teledag på fm, måste stanna hemma för att ringa alla samtal som jag aldrig hinner. Strul samtal som jag brukar kalla dem för. Fel på fakturor, kursdatum som aldrig passar, försökring till min bil. Någon har backat in i den och bucklat en stor buckla på min förardörr....hmmmmmmvad kan det beyda?
Jo att jag får betala 3000 kr och sedan gå ner en bonusklass, jag har inte gjort något men det är jag som får betala......man blir lite tokig på sådant. Brorsan om du läser detta hann ej ringa dig idag, kan du buckla ut den?
Min bror kan det mesta så han kanske kan fixa det.,
Så fick jag åka tillbaka till tandläkaren för där hade jag glömt min tröja, Amanda ville låna den en dag och då sa jag nej, för jag ville ha den med till min kurs. Vad händer jo jag glömmer den hos tandläkaren, kanske för att jag sa nej till Amanda.....vem vet?

Så var jag till Existensmaximum och redovisade min försäljning från kurserna. Då upptäckte jag att kl var 13:30 och då skulle jag träffa hyresvärlden....fick sms:a att jag var sen.
Så pratade vi om ett årskontrakt eller tre årskontrakt......inte för jag fatta något men det är blir lägre hyra med tre årskontrakt, så jag tog det.....så nu är det klart jag utökar den 1 april med 168 m2 KUL! Jag har velat haft lokalen i 17 år så det är jag värd eller hur?

Nu skall jag bara fylla den med spännande kurser och spännande terapeuter har några redan pågång....det får ni se den 10 april då vi skall ha öppet hus och invigning.

Sedan var det besök, å en gammal goding som dök upp....vad roligt! Hon berättade att hon hade träffat en man som hade sagt att utan Irén hade jag aldrig orkat igenom mina besvär. Vad KUL!!!!!!!
Hon arbetar dessutom på USÖ, så det var ännu roligare att de vet om mig .

Timmarna rusade iväg i vanlig ordning efter alla intressanta människor som sitter framför mig, en sak är säkert alla har sitt.....annars skulle de väl inte sitta där. Jag får aldrig nog av att lyssna!

Amanda försökte äta lunch med mig idag, men jag hade ingen så jag lovade att fika efter jobbet.
Klockan drog över i vanlig ordning, många samtal och mejl innan man får gå hem.
Men vi möttes över en kopp tee på Bara Vara, det behövde vi.


Amanda var sugen på våfflor, så tog vi något örttee som smakade juvligt.


Jag tog en macka med soltrokad tomat och mozarella, mums.

Amanda kände sig stressad slutspurten på gymnasiet, studenten, balen, London, kläder, körkort, nationella prov mm, vänner som inte tänkte gå på balen, för det kostar för mkt.
Jag kom på att vi har en del klänningar här efter storasyster, låna ut dem eller ännu bättre hyr ut dem till dina vänner som inte vill köpa långklänningar(Sophia jag hoppas inte du har något emot det, de har hängt här i minst 8-10 år nu) endel håller faktiskt ännu. Å sa Amanda hon blev glad, och blev förvånad varför hon inte själv hade kommit med lösningen. Då sa jag, att jag är bra på problemlösningar så det är därför hon skall gå till mamma med problemen, sedan skrattade vi. Jag fick berätta om mina bröllopsceremonier och jag såg att hon verkligen lyssnade med sina stora, runda blå ögon.


Man få inte så många ord med i följd, telefonen piper och hennes fingrar går snabbt över alla siffrorna.
Men det var trevligt och mysigt, vi skall inte ses på fyra dagar nu för jag skall till Sågarbo för utbildning i fyra dagar. Det skall bli skönt...och intressant.

Så inget bloggande på fyra dagar nu.
Ha en underbara dagar utan mig. Kan ej heller nås på mobilen för vi får inte ha den på där uppe i skogen.

Det blir en strålande helg!

TACK för alla bra tips om bra banker, ingen nämnde Nordea, fler än jag måste vara missnöjda......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0