Trevlig kväll med goda vänner!!!

Egentligen skulle vi ha gått på teater på Örebro slott ikväll, men det blev instält, så vad gör man då när vi var 6 st som hade sett fram emot det. Vi hade gett Tommy biljetten till han och Bettan i 60-års present och då blev det inget. Vi beslöt att hämta ut biljett pengarna och göra en helkväll i Örebro. Johan fyllde idag, jag hade fyllt och Tommy hade fyllt så vi hade mkt att fira.

Vi började på Kinamuren med Mongoliskbuffé

Här börjar Tommy och Johan att plocka till sig maten, det var väldigt mycket att välja på.
Johan tog med viss tveksamhet på sig sin nya tröja från flickorna.


Barbro tar soppa till förrätt, jag vågade inte smaka för jag misstänker att det var Anka i och det vill jag verkligen inte äta......


Pär var rädd för att äta för mycket.....

Elisabeth hittade massor med godsaker. Vi drack Thailändsk öl till.


Kocken som wokade vår mat som vi plockade ihop.

 




Har man med Pär så är det ingen risk att det blir tråkigt. Han kan massor av historier och konster med servetter.


Till glassen drack vi:Colheita är ett portvin av Tawnykaraktär men kommer från en angiven årgång. Colheita mognar på ekfat och är efter buteljering färdig att konsumeras. Colheita lagras ibland mycket länge,
Det var verkligen gått!


Sedan gick vi vidare till Buddy Holly, Tommy var först på plats på denna 50-60 tals hak.


Bettan var glad när vi kom in och hörde massor av gamla låtar.


Det fanns röda skinnsoffor där man kunde slå sig ner och ta en liten drink.


Det var lite hög musik, men vi dansade och hade kul ändå, det gäller att gilla läget!

Lika som bär, Pär skall fixa nya glasögon nu.




Vi mötte Ola, en gammal arbetskamrat till både Bettan och mig fast från olika ställen. Jag arbetade för väldigt länge sedan på motorgården Vena, tror att det är ca 35 år sedan. Nu är det så att alla som arbetade och gick på gården skall ha en återträff den 22 aug. Vad kul! Jag skojade med Ola och sa att jag kommer dit med min gamla bil, Austin A 35 sk köttbulle, han gap skrattade och trodde inte att jag hade kvar den. Nu har Tommy lovat att försöka få igång den i sommar så att jag kan åka till återträffen i min gamla bil, så det blir lite som förr, fast vi har blivit äldre båda två.....jag körde runt med bilen i ca 10 år, bilen är från 1959
så här ser en sådan ut;


Vi hade verkligen trevligt denna kväll, med mycket skratt. Vi har umgåts så mkt förut när barnen var mindre och haft många många trevliga fester med olika tema. Nu har barnen hittat andra förnöjsamheter och vi kan äntligen gå ut, fast vi har blivit lite äldre förståss. Men det var vi inte ensamma om, vi såg och träffade många i våran ålder, det var rätt kul.
Det gick åt lite magnesium phos till de som fick lite värk i kroppen, lite nux vomica till de som fick ont i magen efter maten eller drinken.... tur att de hade en homeopat med sig som hade sitt lilla apotek med sig.

Vännerna detta måste vi göra om!!!!!
TACK för en trevlig kväll.

Helgen blir underbar!!!!!


Kommentarer
Postat av: Linnea P

Det här var både kul att läsa och kul att titta på!

Kram Linnea

2010-03-17 @ 20:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0