16 maj sent söndagskväll, gott och blandat..

Kära läsare här går livet just nu så himla fort och det är mkt som skall utföras. Samtidigt händer det en massa saker runt om i livet så man måste stanna upp och reflektera. Jag såg verkligen fram emot att vara ledig i fyra hela daga r, jag hade bokstavligen längtat till det. Men det är många fler som ser fram emot att jag är ledig och smider sina små planer vad jag skall göra och inte göra under min ledighet.
Jag har tagit itu med massor av saker som jag låg efter med, många telesamtal som jag aldrig hinner ringa på jobbet angående teleabonemang, någon som kört in i min bil och smet, Amandas nya telefon har gått sönder mmmm ja allt som bara händer....

Men jag har i varjefall hunnit att umgås med mina barnbarn, Maja och Mille.

Amanda skall ta studenten den 4 juni, lite planering för det krävs. bla skall man ha ett plakat från de var små som är brukligt.


Här är ett underbart kort från flydda dagar, från vänster Linneá (som bor nu i London) Sophia min äldsta dotter, Amanda som skall ta studenten och 2 dagar senare flyttar hon till London och möter Linnéa  där, känns bra att hon är där innan. Sedan sist men inte minst min minsta Alva som nu är 17 år i juli.
Linnéa om du tittar in här så är du oxå väldigt lik dig sedan du var liten. Ta väl hand om Amanda när hon kommer till storstaden!


Det är svårt att förstå att barnen blir vuxna och flyger ut ur boet. När barnen är små så tror man att de skall vara ens barn för all framtid, man tror att man äger sina barn och att det alltid skall vara så.
Barn är ett lån på ca 15-16 år från solen, sedan är de egna människor och har helt egna val i livet.
Min lilla flicka, vilket kliv du tar som väljer ett liv i London........(visserligen mammas favorit stad) men det är långt till mamma därifrån......men samtidigt är jag glad att det inte blev New York. Mamma kommer och hälsar på. Men innan skall körkort tas och studenten och ditt venissage som börjar i morgon kl 18.00 på folketshus eller Kulturhuset heter det visst nu. I morgon skall det bakas flera hundra muffins här i köket som skall bjudas på vid utställningen. Det skall bli kul att få se ditt arbete.
Amanda har alltid sett ut som Amanda och är precis sig lik som hon kom ut......men visst ser man att det är Sophia som sitter bredvid? Sophia är nog ca 11-12 år här och inte kunde man tro att 17 år senare skulle hon vara tre barns mor????? Dessa 17 år gick så fort så fort......ändå tycker jag att jag är rätt noga med min tid. Jag är inte den som tillbringar en hel kväll framför tv.



Alva var på sagofest i förrgårskväll, hon var en princessa. Några av hennes kompisar var smurfar de var helt blåa, en del trodde att de var Avatarer.....de som inte kände till smurfarna....det var rätt roligt faktiskt.


Vi har inrett ett helt vitt rum till Isabella, här kör Johan hennes nya säng i bilen, jag skrattade för vi fick knappt plats och Johan hade knäna långt upp....det var svårt att komma ur och i bilen. Men nu har Isabella ett väldigt vackert rum.....


Amanda hon fotar....men har nu lagt ner sin blogg.......det har även Sophia gjort.....tyvärr måste jag säga för jag tycker att det är trevligt att läsa dem. Men jag förstår bloggandet tar tid.....men ändå ger det minnen! ett sätt att se tillbaka på livet som bara susar förbi. Någon sa att bloggarna kommer att lagras och finnas för framtiden så de kan se och förstå hur vi levde och tänkte......spännande!


Här är Sebbe vän till Amanda som oxå tar studenten nu.


Det är bäst att passa på med pussarna sedan blir det slängkyssr till London genom dator.

Två tranor hade slagit sig ner i Svenshyttan. Ett vårtecken!

 


Mille har fått babygym, det var intressant.


Vi var hos min mamma och flickornas mormor idag på em, Maja tyckte det var spännande


Ett kort på mig från min student för 35 år sedan...... min mamma tycker att jag fortfarande är där eftersom hon har kortet uppe.


Elzly kom och klippte gräset åt mamma.....ingen stor plätt men alltid något.


Vi hann även att åka till Doras grav för att kontrollera gravstenen med katten på. Elzy hade varit där med gullvivor.

sedan har jag svarat på 37 sms i helgen, laddat upp 300 bilder på en annan blogg, gjord nya ändringar på vår hemsida, skrivet en artikel till SHR:s tidning om svenska homeopatiska medel, gjort 4 collage till tidningen, lagat mat ett antalgånger, svarat på många mejl och pratat i telefonen........hummmmm vad har jag mer gjort?????

Men nu är det snart måndag redan visst 14 minutet har det varit måndag bäst att jag lägger mig då.
Kommer att delge er de svenska medlen så fort jag bloggar från den datorn.






Kommentarer
Postat av: Sophia

Ja så blir det när du jobbar så mycket! Alla längtar efter dig och vill umgås. Maja längtade så mycket att hon satt och bara höll om din hals länge länge, otroligt länge för den lilla livliga flickan :) Men de det positivt, det är ju för du är så underbar mamma, mormor, dotter och vän som alla drar i dig!! Och helt ledig hade du inte kunnat vara ändå ;)

2010-05-17 @ 08:06:22
URL: http://bullerirunnaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0