Avatar

Har ni sett filmen Avatar?
Jag måste säga att den verkligen berörde mig. Har hört att han fått den kanaliserad och att det tog många år innan tekniken hade kommit ikapp för att kunna göra den.

Se hela bilden







Här kommer ett citat från filmen som jag fastande för med mitt homeopatiska öra.....

______________________________________________________________________________

Forskaren säger: 

Träden är heliga, på et sätt som ni inte kan ana!

Vet du vad?

Det är mätbart i skogens biologi, vi tror att det finns nåt slags elektrokemisk kommunikation mellan trädens rötter som synapserna mellan nervsceller, och varje träd har 10 upphöjt till 4 förbindelser till träden runt omkring. På Pandora finns träd med 10 upphöjt till 12.

Det är fler förbindelser än i en människohjärna. Det är ett nätverk. Et globalt nätverk som Na´vi har tillgång till. De kan lägga up och ladda ner data , minnen

Den rikedom som finns  finns inom oss 

Världens rikedomar finns inte i marken, utan runt omkring oss. Navi vet det och slåss för att försvara dem. Om ni vill dela den här världen med dem måste ni förstå dem.

slut på citatet.

________________________________________________________________________________________

 Det är  homeopati som forskaren pratar om! D 4 och D 12 potensen!

 Så kom många funderingar här hemma från Johan och mig.......

En cell talar till en annan cell, när kan flera celler bli kompisar? Finns det ett kritiskt antal celler eller måste de vara hur många måste de vara för att bli ett organ? Typ som FN eller en lever?

Hur många måste man vara för att det skall bli en ett kollektiv tänkande en kritisk massa finns det något tal för att det skall bli en funktion? Finns det några sådana studier?

 Johan sa:
-Jag har tittat på fotboll tusen tals gånger på Eyravallen och suttit apatisk, sen gick jag ner till samma arena och det var en landskamp många människor var där ca 10 000 helt plötsligt började publiken började göra vågen och jag ryktes med fast jag inte ville vara med. Vad gör gränsen för att jag måste vara med? Man bildar en färdig funktion man får ett uppdrag att sköta, helt plötsligt ingick jag som en bricka i detta som ett högre medvetande.

Många intressanta tankar kom, spännande och du har du inte sett filmen, se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0