Falköping 18-19 maj -10

Sitter nu på tåget och bloggar, har arbetat i Falköping i två dagar. Tisdag kurs i Homeopati "sinnessymptom" och idag har jag haft besökare hela dagen. Igår på dagen fick jag aldrig upp kameran...men på kvällen var Ingegerd och jag och letade rävungar....


Håkan och Ingegerd vid massor av homeopatiska piller, de äger och bor här på gården. Ett fantastiskt ställe och utsikten är enorm för en som bor i bergen....


Såhär gott mår man i Sjötorp Marka utanför Falköping.


Var ute och tittade på grisarna, här bor 600 st....de blev glada när vi kom in. En hel fabrik som sköter sig själv. Grisarna gick och kissade på ett galler och det transprorterades bort, mat kom 4 ggr per dag som en dator ordnade...ja det var intressant att se. Och grisarna var så söta så söta massor av öron stack upp och de verkade vara så nyfikna på oss när vi kom, och Ingegerd hon pratade med dem som bara Ingegerd kan göra.(pratar lika dant med sina katter) Grisarna åt korn, vete och fick vassla.


Här är allén upp till gården och alla fälten runt omkring som var sådda.


Hittade en vit backsippa(Pulsatilla i rabatten)


Hittade en väldigt stor traktor, väger 7 ton och kostar en miljon kronor....!!!!!!


Vi hittade inga rävungar men vi hittade ett helt gäng ekologiska kor på bete, de var väldigt nyfikna på oss. Kor är trevliga tycker jag och dessa var så vackra.


Det kom fler och fler som ville hälsa på oss...


Vi hittade en hönsgård, de hade gått in men Ingegerd med djurenspråk lockade ut dem för at jag skulle få se den vackra tuppen....tror det var en New hampire eller hur det stavas...jag har en stor förkärlek för höns eftersom jag har haft många olika rashönor och tycker att det är trevliga djur på något sätt. Föresten så gillar jag alla djur.



Dagen har varit något stressig och helt fullbokad....menfull sevice av husfrun och jätte jätte bra resultat på återbesökare,,,,,,,,,det är det som gör att man orkar!

Jag har flera barn på besök här och de svarar mkt fortare på homeopatiska medel kanske för att de inte gått så länge med sina besvär eller för att de är så "färska" människor, Det är kul att arbeta med barn, måste tillägga att alla var över 8 år.....tyvärr får vi inte arbeta med mindre barn. Det är konstigt bara två länder i världen som har den lagen. Det finns en förening som heter Hela barn (helabarn.se tror jag att de har) som försöker ändra på den tokiga lagen. Det finns inga biverkningar på homeopatmedel så inget fel kan begås, det enda som kan hända är att de återfår sin hälsa och blir mkt mkt starkare.
Föresten så träffade jag en flicka idag som hade svårt att andas, hon hade tagit influnca vaccinet i vänster arm där hon sedan har ont där och så kom detta med anningen. Jag vet inte om det vr det eller om det är en vårallergi...menkonstigt var armen där kan man inte få ont av allergi.....
Hur som helst gav jag thuja för att radera vaccinskada, ifall om det var det, hon hade dessutom vårtor och thuja kan inte vara fel val då. Sedan fick hon pulsatilla, "flickornas" medel och öronproblem, hon hade haft mer än 20 öroninflammationer.......och varje gång hon blir sjuk så blir det i örat.
I morgon bär det väg till Sågarbo och jag slutför mn utbildning så det blir inget blogg före måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0