Korvgrillning i Runnaby 24 maj -10

Måndags em och kväll har jag lovat Sofia att jag skall vara i Runnaby. Idag när jag kom så var hela familjen ute och det var ett underbart väder. Bella blev så glad när jag kom och naturligtvis Maja oxå.
Vi gjorde orening på deras grillplats, sedan var det dags att börja grilla.


Katten Stina var först på studsmattan....


Amanda lekte med Maja och blåste upp massor med ballonger. Det var kul tyckte Maja.


Stina fick gå ner och flickorna upp..... Bella är verkligen duktig på att hoppa och Maja vill lära sig!


Såhär mysigt blev det......Mille låg och sov i vagnen och föräldrarna fick några minuter för sig själva(fast vi såg den hela tiden)


Systrarna hade roligt, finns det något bättre än att höra sina barn skratta... de här två lockar verkligen varandra att skratta. nu är det bara två veckor kvar att suga på Amanda för sedan blir det  London. Jag pratade med mamman förra söndagen på Skype, jag sa att  hon inte behöver vara orolig för Amanda är duktig på att tahand om hem och barn och även mig, då sa den kvinnan -Hur skall det gå för dig nu då när hon flyttar till mig?

Det hade jag inte ens tänkt på själv.....men jag har de andra två döttrarna kvar här och barnbarn som är påväg upp. Igår när jag kom hem var lägheten nystädad och det var ljuslyktor överallt och liljekonvaljer som luktade så gått.


Vi fick ta på oss lite eteriskolja för att mygen började komma.

 


Sedan kom en familj på besök och det roliga var att Bella valde ut den äldsta tjejen och vill ha kontakt med henne och att hon skulle studsa med henne, det har vi aldrig sett förut att hon ville leka med ett barn. Jag blev verkligen glad att se Bella ta kontakt.

Vilken härlig kväll, ljummen och mysig. Sedan var amanda jag ute och övningskörde i nästan två timmar....hon hade kört 6 timmar innan idag, var till Västerås och körde på halkbanan. Amanda blev besviken på sin körskola så hon har nu fixat allt själv, hon fick tag på en privat halkbana utanför Västerås, det kostar 1400 att köra där. Hade hon gått genom trafikskolan hade samma sak kostat 3000 kr. Hur kan det vara sådan skillnad på pris? Här var det fullt men Amanda gav sig inte hon skulle köra halkan denna vecka,  det blev hela  1600 kr billigare.....konstigt tycker jag.


En brun snigel hittade jag.....
Var till Almi idag berättar mer en annan dag.

TACK för idag!


Kommentarer
Postat av: Sophia

Hur vore det om ens egna mamma kunde stava ens namn rätt? Trots allt du som bestämde hur det skulle stavas en gång i tiden... ;)

2010-05-26 @ 10:56:18
URL: http://bullerirunnaby.blogg.se/
Postat av: Ronja

Hej Iren.

Det låter underbart att Bella leker med andra barn nu:D. Läser ju mycket om det du skriver om henne och det är väldigt roligt att läsa om er allihop.

kram

2010-05-28 @ 12:40:17
URL: http://lovetheo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0