Prästinnans väg 22 maj, Sofiasamfundet!

I lördags skedde själva initieringen av att bli Prästinna. Innan dess hade vi tyst retreat i nästan 24 timmar och då vi fick skriva försoningsbrev till oss själva och börja snickar på vårt överlämnande till den nya vägen som vi har valt att vandra.

Detta handlar om ett val, en väg att välja och ett liv att leva. ( vill verkligen påpeka att det är ingen sekt eller något liknande, utan ett val och en väg)



Här är jag precis innan själva ceremonin. Resten var förbjudet att fotografera. Och konstigt nog gick min kamera sönder precis innan tystnaden. Men det fanns andra som tog lite bilder som jag kommer att få. Här tog jag mitt kort i annans kamera och vi försökte lösa det så jag har några bilder.

Det var en kraftfull ceremoni och det var verkligen stort och ja helt helt magiskt, bättre ord kan jag inte hitta. Mer vill jag nog inte berätta eller förmedla just nu här, Det tar lite tid att smälta allt som vi har varit med om.

blir du intresserad så kan man gå in på www.sofiasamfundet.se och läsa mer om denna utbildning och vad den står för. Jag kan varmt rekommendera den om du vill överlämna dig till kärlekens väg, en otrolig resa och gemenskap med många fantastiska stunder och mkt vetande om vår historia, ja om precis allting vill jag kunna påstå.


Här sitter de alldeles nya prästinnorna vid middagen och orbier hänger i taket. Vill tillägga att vi dricker inte alkohol utan i nubbeglaset var det björksaft och björkblad, det var jätte jätte gott men bladen var väldigt beska.
Lunchen hade skett i tysthet, det är mäktigt att vara tyst intill andra. Det är skönt att inte alltid prata och andra sinnnen kommer fram och på något sätt kommer själen till ro.



Sedan blev det dans efter sång och meditation, sedan vilade vi i en stor hög tillsammans.
Jag försöker lägga ut kort med så lite bilder på ansikten för jag har inte frågat mina systrar, men dett kort vill jag oxå påvisa att orbierna tycker verkligen om när vi har kul, hänger överallt när man väl fått syn på dem.


Sofiasamfundet
Sofia betyder visdom på grekiska. Visdom och kälek är Sofiasamfundets ledord. Samfundet är byggt på allomfattande andliga tidlösa principer. Vi är religiöst och politiskt obundna. Vi arbetr för en hållbar värld och verkar för fred och samförstånd, där skönhet, visdom och frihet ligger som grund för vår livsåskådning.
Kraft och inspiration hämtar vi från naturen. Sofiasamfundet arbetar inom olika versamhetsområden, med bl. a ledarskap, retreater, freds- och sinnesromässor samt alternativa förättningar och ceremonier. Fredens spräk och tolvstegsprogrammet är viktiga hönstenar i vårt arbete.

Det kommer nog upp mer lite senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0