Valborgsmässoafton i Solberga, Vintrosa

Så var det tid för Valborg igen, för 24:e året i rad åkte vi till Solberga för att fira Valborg.

Christian och Maja var där...


Katten Solen dök ner i min väska och blev helt "galen" i dofterna från den. Katter är tokiga i eteriska oljor, de blir helt tagna av dofterna. Jag har alltid olika blandningar av eteriska oljor för välbefinnande som jag har som parfym på mig. En blandning som jag nästan alltid har och har haft i snart 30 år på mig är sandelträ, patcholi och ylang ylang. Många vet att det är jag som luktar så, endel vet t o m var jag varit för doften stannar kvar. Närjag arbetade ett tag som lärare på Risbergska skolan så brukar elverna lukta i korridorerna var jag hade gått och var jag befann mig. Väldigt praktiskt!


Elden tändes och människor kom till värmen.....
Elisabeth och Tommy hade ordnat det mesta, så vi kom bara dit som vanligt.


Maja ville gunga....
här har jag stått ett antal gånger i mitt liv, jag bodde granne med Tommy och Bettan i 11 år, så Amanda och Alva är födda i Solberga. Amanda åkte till Linnea i London och vi åkte ut till Linneas föräldrar på Valborgsfirande.


Männen stod på sin kant, Tommy längst till höger
från vänster Tommys bror Alf och Erolf världensbästa bilmekaniker....och samlar på klockor och kan laga alla slags klockor. Vi fick veta en hel del om klockor.


Yvonne, Pia och Elisabeth och kvinnosnack....


Jag passade på att pussa på Maja så mkt som jag fick.


Årets första korvgrillning är tradition i Solberga, här mumsar Sophia och Mille väntar på att det skall komma ut i mjölken.


Man måste ha långa grillpinnar i värmen...


Mille försöker redan att prata med mig.....han har full fart framåt i livet. Med stadig blick vill han vara med och titta på precis allting. Vad tänker en tremåndare bäbis ? Hur tänker de? Är det bara känslor som finns i hjärnan?
Orden har inte fått någon betydelse ännu, enligt Destiny cards så lever barnen i klövertiden, klöver står för känslor och inga ord eller tankar. Barn har bara sin känsla just nu och sedan och imorgon finns inte. Häftigt!


Maja tyckte det var kul med eld och korvgrillning, hon fyller snart 3 år och börjat förstå ordets betydelse.


Så var elden till sitt slut, och våren var äntligen här!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Ja det var härligt, men att hon snart fyller 3 var väl att överdriva? ja menar det är ju 11 1/2 månad kvar :) puss

2010-05-10 @ 07:54:50
URL: http://bullerirunnaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0