Vecka 21 på jobbet!

Måndag var jag på Almi och var på intervju av mina tre uppfinningar om jag skulle få hjälp att förverkliga dem. Det tog mkt kraft att förklara mina idéer. Jag fick väl ganska mkt gensvar trots att jag inte hade räknat med det(vi lever ju fortfarande i männens värld). Men det slutatde med att jag fick ja och bidrag till att göra en butik där man kan kunsultera mig i, vad tror ni om det?????
Visserligen vill jag aldrig förlora mötet med mina kära besökare, men ibland räcker jag itne till och då skall man kunna söka mig på nätet och få ett medel hemskickat...Skulle du göra det?

Tisdagen var fullproppad men några verkligen lyckade resultat. Det är det som gör baksidan så mkt mindre och framsidan så stor!
Tjejen med de många vårtorna var här och de hade blivit mkt mindre och annorlunda sedan sist:





Skrev "ut " fyra st denna vecka där jag fick skriva med stora bokstävler i journalen FRISK!!! Det är verkligen roligt.

 Jag var hos tandläkaren idag, det kanske inte sär så trevligt men ett måste, jag vill vara rädd om mina tänder, vill försöka undvika att få några inplantat....vill ha mina egna så länge som möjligt. Jag går på kontroll var 6:e månad, jag tycker att det känns tryggt. Hur som helst så blev tandläkaren alldeles svettig och var tvungen att gå ifrån....han kom tillbaka och sa att han hade fått högt bt och "socker" han kände sig inte alls bra...

Jag frågade genast om han åt blodtrycksmedicin och någon slags statiner(blodfettsreducerande medicin) ja sa han hur visste du det? Jag berättade att jag träffar nog 5 st i veckan med hans problem....statinerna tar allt Q 10 från kroppen och det är kroppens batteri. Jag sa att han skulle köpa Q 10 om han tänker fortsätta med stain medicinen och berättade att minst 4 st har redan blivit förbjudna pga att människor mår så dåligt med att äta dem.
Visst han lyssnade men jag kände att han som så många andra tog inte in vad jag sa........en tandläkare, en läkare ja ibland en helt vanlig människa tror sig alltid att veta det bästa för dem?????

Blodtrycksmediciner i all ära.......en betablockerarare som dämpar ditt hjärta så att det slår lika slag oberoende vad du gör...klart att man inte kan må bra? Fattar inte varför man inte kan undersöka varför man har fått högt blodtryck? Det kan bero på så mkt, slaggprodukter i njurar, att filtren är tilltäppta, på vilken jordfräs, gräsklippare osv måste man göra rent luftfiltren annars går den inte bra, den hackar...så är det för oss människor oxå...kan det vara så svårt att förstå??????

Sedan har vi vår kära vän lever, där kan det var mkt olika saker som sitter och som gör att han inte kan göra sitt jobb....... Rening, rening allt måste renas, men skolmedicinen har inte mkt för det... nej på med mediciner som sänker människorna, vår ekonomi rullar på och läkemedelsindustrin jublar och människor blir jätte rika.....
Å så bra!!!!!!

Stress, att bli arg på sådant man inte kan göra något åt, klart att det stressar kroppen. Vår kropp vill hitta lösningar för att vi skall må bra. Ibland kan det t o m vara så att en sk "sjukdom" är det bästa möjliga för kroppen just då. Då går vi till doktorn och får en medicin för just det problemet som skall vara just då...ingen går till botten med vad som är den verkliga orsaken.......
Jag fattar inte alls att det kan vara så här och att folk nöjer sig med att få sina mediciner och går hem. Nu har jag fått hjälp och nu blir jag bra........


Min tandläkare, han var olycklig doktorn, hade sagt att hon måste gå er i vikt, det var hela problemet och vad jag kan se så är han inte ens överviktig.....stackars han.....
Jag sa åt honom att äta rå blomkål och mkt kanel det kan hålla blodsockret i ganska god balans. Han sa att det tipset skulle han ta till sig för det trodde han på............

Så hade jag en kvinna med återkommande urinvägsbesvär....å det är så vanligt i alla åldrar.....de går till doktorn får antibiotika och så är alla nöjda och glada, bara det lilla lilla problemet att det kommer ofta tillbaka om 14 dagar, det är precis som bakterierna är så smarta att de går någonstans och gömmer sig och så när kuren är slut så slår de till med häftiga angrepp och allt blir dessto värre. Man går till doktorn och få ännu starkare antibiotika och så är det bra i 14 dagar och så händer samma sak igen...
Kloka kvinnor söker andra genvägar för de orkar bara inte ha det så här. Urinvägsinfektion på urinvägsinfektion är verkligen inget "lyckligt" liv precis...... jag vet jag har gjort lika dant i mina tonår, t o m jag trodde då på doktorn!!!!!!!
Min gamla mormor sa att jag skulle gå till apoteket och köpa persiljerötter och de hade det på den tiden, sedan blev jag frisk....... min  mormor åt 2 torkade rönnbär, 2 torkade blåbär, 2 torkade enbär och massor av kanel, ingefära och kardemumma på filbunken som hon gjorde själv. Hon sa att det höll doktorn borta......




Jag mötte en tjej som slutat med sina "lyckopiller", sömnmedel och hade inte längre någon morgonångest längre....... ingen panikångest heller....gissa om jag blev glad!!!!!! Ibland vet man inte vad som är vad......
jag menar att om man äter sömnmedel och "lyckopiller" så kan endel få ångest och sömnbesvär osv.


Så är det alltid så roligt att möta mor och dotter eller far och dotter, eller far och son etc. Ibland har jag flera generationer som går hos mig och det är helt helt fantastiskt att se generna..........


Dotter och mor, lika som bär......

Jag läste att i våra gener lagras allt vad våra förfäder har gjort, tänkt och lidit. Det är inte bara våra genetiska sjukdomar vi ärver utan hela vår historia i familjen...vi bär den i vårt DNA. Vilket måste betyda då att jag inte alls behöver oroa mig för Amanda i London, hon har mitt DNA i sig......SKÖÖÖNT!


TACK för att jag får jobba med mitt största intresse, att få människor att må bra!

Visst ja jag hann med att få prova lite antirynkbehandling hos Sussanne....

 
Här kan man ana att jag fått behandling på den högra sidan men inte på den vänstra sidan....syns det?
Jag tycker att det verkligen känns, huden är mer stram och ansiktet hänger inte lika mkt längre.....


Det gör inget ont, utan snarare tvärtom, jag somnade! Ligga och sova och samtidigt bli yngre, kan det bli bättre?
Susanne kommer att ha extre erbjudande under juni med Body Shapen. Man kan göra ansikte, haka, "kärringhäng" på armarna mm för endast 329 kr....
Visst kanske det hänger på fåfänga men vadå, det är inte farligt och man kanske känner sig lite piggare och något roligt måste man göra.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0