Planering för styling av Helheten, dag 1

Idag började min dotter Alva hos mig som praktikant hon skall styla om på Helheten. Jag har varit där i 17 år nu och det har nästan sett lika dant ut hela tiden. Komiskt nog så när jag flyttade in där låg Alva under mitt skrivbord och var tre månader....så i hela hennes liv har det sett lika dant ut, hennes andra hem???

Så jag bad Alva att ta kort som det ser ut nu. I morgon får hon börja göra en skiss om hur det skall se ut.

Här kommer några foton som det ser ut nu. Det skall verkligen bli kul med en förändring.


Vårt älskade väntrum som så många tycker om, andra tycker det är lite gammalmodigt och rörigt.
Det skall bli spännande på förändringen.


Hallen från andra sidan, hatt hyllan.


Gunnar Edsborns rums dörr, mitt gamla rum.


Den långa korridoren in till toaletter, köket och höger sida tre behandlingsrum till, Irina, Monica och Tobys rum.

Ytterdörren och hatthyllan, tee bord.


Vår gamla soffa, ganska hög men skönt att sitt i när man har ont i ryggen mm


Korridoren sedd från köket/personalrum.


Kommer in i köket.... Petra en praktikant målade det blått för många år sedan.

Helens skrivbord min praktikant och vårt köksbord.

 

Vilosoffan......har bara legat där en gång på 17 år.....men möjligheten finns.....


Så är det något röriga kontorshörnan, telefonen och dator, skrivare mm

Många tycker det är hemtrevligt på Helheten och att det lukar så gott. Nu skall vi få en helhet här, spännande!

Ja Alva du får ett stort jobb att ta itu med.

Lycka till det skall bli så spännande vad du tar fram

Teama skall bli natur natur.

Imorgon blir en bra dag!

 


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Va spännande och se resultatet, å den gamla vackra soffan den är nog lite magisk haha.......lugnet bara sprider sig när man sätter/lägger sig på den, eller oxå är den härliga atmosfären på Helheten. Ha det bra Iren. Du är Bäst !!! Kram från Yvonne med fam.

2010-11-09 @ 07:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0