Tankar om p-piller och olika biverkningar...

Jag har skrivit många gånger om p-piller, men känner att jag måste göra det igen. Jag blir lika förtvivlad varje gång när jag möter unga tjejer som äter p-piller och inte förstår att deras problem kan direkt härledas direkt till p-piller ätandet. Jag säger det igen att p-piller är en biologisk bom i kvinnokroppen. Att äta hormoner som påverkar hela kroppen båden mentalt, känslomässigt och fysikt, kan och det är ofta ge otroliga biverkningar.

Veckan som gått har jag mött flera flickor som ätit/äter p-piller, en som hade fått svåra psykiska problem och blev helt upp och ned men som inte förstod att det var p-pillret som fick henne att må så otroligt psykiskt dåligt ja t o m att tycka att inte livet var värt något.
Tjejen slutade äta p-piller och på 14 dagar var måendet mkt mkt bättre och livet kom tillbaka, helt fantastiskt.
Jag hade en annan tjej med en fruktansvärt huvudvärk och hade sökt akuten flera gånger, ingen ingen hade frågat om hon åt p-piller, sjukvården sätter inte de sambanden alls....
Jag gav henne ett homeopatiskt piller som raderar hormontrassel och vips försvann huvudvärken medans hon satt hos mig.


Det kom en annan ung kvinna och sökte för en dåliga tarm, (det är så ofta), hon säger att hon är lacotsintolerant men att hon slutat ätit det men det blir inte bättre.....jag frågar då om hon äter p-piller och svaret blev ja...men de innehåller lactos sa jag men det visste inte hon och ingen läkare har frågat eller sagt något om det. Det är så vanligt så vanligt..... läkare tänkte inte på det och inte gynekologer heller, alla kan sitt område men ingen sätter ihop allt i männskokroppen. Med hormoner påverkas hela kroppen, hormoner är budbärare till våra organ och de flyter i blodet .....som ett mail söker de sin adress.

Många unga tjejer äter p-piller för att kunna styra sin mens????? Många äter p-piller för att det är en vuxen biljett, många äter p-piller för att det är så man skall göra, alla gör det säger tjejerna.

På Knuffen i Örebro sitter barnmorskor och skriver ut p-piller till 14-15 åringar helt utan att fråga föräldrarna, det hände även mig.....
Jag ringde upp och frågade om ett möte, just den dagen när vi fick mötet så var den barnmorskan sjuk detta är 5 år sedan men jag kan fortfarande känna min ilska och kan höra deras försvar att det inte är så farligt och att alla inte får biverkningar mm
Jag vet inte om läkemedelsverket har fått många anmälningar om just p-piller, det borde de ha fått eller oxå så härleds inte problem till p-piller. Vet att många väldigt unga flickor har fått blodproppar ja t o m fått amputerat benet..... men ändå får det säljas och skrivas ut till ungdomar som litar på vuxna??????
Många kan även få problem med cellförändringar mm etc



Livets blomma


Det kommer många som söker för barnlöshet, kanske har de fått tre försök på fertilitetskliniken men inget resultat och måste söka något annat. Endel vill inte utsätta sig för mer hormonbehandlingar och vill försöka med homeopatin. Jag har sett många som fått hjälp med homeopatiska medel, eftersom homeopatiska medel "ropar" på livskraft och balans så är det vanligt att bli gravid under behandlingen eftersom det är det naturligaste som vi har.
Alla har ätit p-piller en längre tid och "hypofysen" fungerar inte längre. Så tragiskt.
Vi kan inte hålla på exprimentera med kvinnans kropp, vårat hormonsystem är så känsligt och så viktigt att forskare inte känner till "helheten" om detta. Och absolut inte samband med andra sk sjukdomar och barnlöshet.



Alternativ kan du läsa här :
hormonfria p-metoder:

http://www.persona.org.uk/se/

http://www.naturafemme.se/?gclid=CIibz6nXiqUCFc0H3wod3ywDOQ

http://www.naturafemme.se/produkterna/lady-comp-583066


.Hur använder man Lady-Comp

Du mäter din temperatur i munnen vid den tid du vaknar (innan du stiger upp) med Lady-Comps sensor.

Lady-Comp registrerar och analyserar mätvärdet för det kommande dygnet (24h) genom att displayen visar på antingen:

GRÖN = Inte fertil

RÖD = Fertil

GUL = Osäker, (i början när datorn lär känna din individuella cykel)

Ju mer regelbundet temperaturen mäts, desto snabbare lär sig Lady-Comp din menscykel och de GRÖNA dagarna ökar eftersom datorn säkrare kan avgränsa de RÖDA dagarna.

Lady-Comp har en inbyggd väckarklocka vilket förenklar en regelbunden temperaturmätning eftersom en daglig mätning krävs (inom en sextimmars intervall). 

Hur fungerar detta?

En kvinna är fertil i genomsnitt sex dagar per menscykel (dagen då ägglossning inträffar och fem dagar innan). I samband med att ägglossning sker, släpps ett gulkroppshormon som gör att kroppstemperaturen höjs. Det är detta som fertilitetsdatorn fångar upp. Klicka här för en grafisk illustration

Vad skall man tänka på innan man köper Lady-Comp?

Läs igenom villkoren innan köp.  Klicka här

Var införstådd med Pearl index 0,7. Läs mer här


Sluta med hormonbehandlingar eller hormontillskott innan du börjar använda fertilitetsdatorn.

 

imorgon blir en härlig lördag....

Kommentarer
Postat av: Malin

det är väl Mycket bättre att de äter ppiller än att de måste tvingas göra abort eller ännu värre bli förälder vid 14-15-16års ålder????

däremot borde kanske BM som skriver ut ppiller informera mer om biverkningarna eftersom dessa unga flickor som du skriver om inte verkar vara läskunniga nog att läsa bipackssedeln i ppillerpaketet!;)



själv har jag något som heter pco-s och den behandlingen som finns för mig är just ppiller! (det är jobbigt de 3 första månaderna innan kroppen har vant sig, men sedan får jag jättefina biverkningar som viktnedgång, acnefri hy, mindre behåring!)...



så jag ser bara fördelar för egen del!

/mvh malin



Ps. nu ska jag läsa vidare i din blogg, homeopati är väldigt intressant!

2011-03-07 @ 12:29:22
URL: http://grodan09.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0