Äntligen är Amanda hemma på besök 1:a dygnet!

Planet var försenat, vi fick vänta 1.5 timmar i Skavsta.


Freddy, Alva och jag försökte VÄNTA så gott vi kunde.....men det var svårt......


Jag försökte göra det så roligt som möjligt, frågade om jag skulle göra en ansiktslyftning kanske....nåja jag fick Alva att skratta i varjefall...........Freddy var mer allvarlig och rastlös......
Tänk när man väntar med längtan vad tiden går sakta.....



Så kom hon.....Alva fångade henne i filten direkt, det var kallt mitt i natten.....


ÅÅÅ sedan blev det pusskalas från alla håll och kanter....vilken glädje, jag tror glädjen blir ännu större när man har fått väntat lite extra......spänningen liksom trissas upp....
Vi hade med oss tacos(veg) och käkade på hemvägen i bilen....Vi kom hem kl tre och somnade halv fyra.....


Kl 10 (redan) var det syster frukost.... vi käkade frukost länge länge och bara njöt av varandra, det var länge sedan vi alla var samlade, flickorn, barnen, Freddy och jag.....
var ledig idag, tittade inte på mail, tittad inte på telefonen utan jag försökte bara vara i stunden och fånga dagen.........idag är jag bara mamma och mormor hela dagen!


Här snörplas det på munnen....


Mille vaknade och var nyfiken på Amanda....


Vissa blev väldigt trötta efter fukost, om man väntat i 3 månader, längtat och varit halv så länge....då blir man trött när det väl händer.....sov gott vännen!


Andra somnade i soffan, tältet som var så spännande för Maja....
hon har slutat att pussas, hon pussas bara när hon skall väcka törnrosa som sover...
så vi fick sova alla i sofforna och Maja gick runt och pussade upp oss, härligt<3.


Sedan blev det mkt lek och skratt, Maja provade alla Alvas skor....tålmodigt plockade hon fram de alla.....




oj oj det blev mkt glädje och kärlek idag...... längtan från alla håll och kanter....Mille han gillade allt!


Moster jag skall pussa dig.....sover du?


Skratt och pussar hela förmiddagen....



Alva har hängt fram sina kläder till Halloweenfesten i morgon, vem skall hon vara tro???


Ja jag vet inte vem som njöt mest, men här var så verkligen glädje och skratt......och mkt pusskalas...


Tripp, trapp...trulll.....


Å sedan blev det Vinden, Sophia fick spa-behandling av Tina och vi andra lekte med barnen, här är Maja i kojan med hundarna...



Maja hade roligt och skrattade jätte mycket.....


Sophia fick en skön välbehövd stund av Tina. Alla småbarnsföräldrar behöver sin stunde för sig själv och bara slappna av och mjukgöra sin kropp...


Alla kunde hitta något på vinden att leka med...


Vilka glädjestunder som vi fångade denna ljuvliga dag med...
Amanda frågade Maja, vem är jag? Du är moster sa Maja direkt, fast det var länge sedan de möttes.


Ja kära nån det fanns massor med nya saker att prova på....Maja hade verkligen roligt!


Mostrar kan bli trötta... men Maja hon springer....



Mille han kan gå nu, om han får något att skjuta framför sig.....och glad blir han då..
Mille är bara nio månader men med självklara steg tar han sig framåt...


Törnrosa på 12 madrasser, tolv giltar och 16 kuddar.....mysigt ...
prinsessan på ärten...



Sedan blev det picknick på golvet, det var spännande.....
Sedan var det Amandas tur att få massage........


Mille blev hungrig han oxå och åt med stora gap....
Det var verkligen en härlig dag på Vinden.




Så blev det utgång för bästa vännerna....

Vilken härlig dag, TACK!




Så var första dagen förbi.....

Imorgon blir det en bra dag.....
Vi har Harmonidag på Vinden, precis som vi haft idag.....
Varmt välkomna!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0