Hos Amanda i London, sista dagarna i sep -10

Äntligen påväg till London....



Ryanair 250 kr tur och retur Skavsta London, billigare än att åka till Stockholm med tåg..????


framme....jipppppiiiiiii


Två minst lika lyckliga......med stora förväntningar.......London och Amanda här kommer vi....


Resan gick bra och var väldigt enkel. Men när vi kom fram till Claphamn så var det tur att Nina bara dök upp där på sin cykel. Hon visade oss vägen till en pub där vi väntade på Amanda, hon arbetade sent och kunde inte komma och möta oss, det är alltid en massa restid i London.
Men glädjen blev desto större när hon bara gled i på puben...


Här smsar Nina till Amanda var vi är.....Alva väntar med spänning på sin syster.
TACK än en gång Nina för du tog dig tid och möta oss. Du är så himla gullig, gott att veta
att du är där när jag är här.....


Så var vi äntligen samlade, vi som hade längtat så alla tre.....


Amandas kök, hon delar lägenhet med 4 tjejer och en kille. Kök från Ikea....de hyr möblerat det var mkt mysigare än jag kunnat föreställa mig. Buttersea 20 minuter i från centrum med buss, iallfall när man åker dit, på morgonen kan samma sträcka ta 40-60 min för all trafik.


Utsikt från köket, Amanda bor på våning 9 här utsikt från köket, det är innegårdar med parkbänkar och fina små odlingsrutor men området är stängt och läst inga människor får gå in där. Jag såg tre ekoorar och en katt från fönstret som hade paradiset där nere.


Här gällde det att njuta av varje sekund.....


Amanda hade så litet rum så hon fick ta fönstret till skohylla, men det var lika vackert som blommor....


Men hon hade gjort sitt rum så mysigt....här skulle vi sova....det gick bra men lite hårt...



Som sagt man fick passa på med pussarna.....nu skall vi göra London....det blev många timmar i skorna...vi fick ta arnica för fötterna värkte på oss alla, vi gick säkert i 8-10 timmar i affärerna.  Med stora ögon..... å så mkt vi såg!


London var sig likt...fantastiskt....


Såg många mysiga boende en trappa ner från gatan....det var så typiskt engelskt. London var verkligen det samma som sist jag var där....35 år sedan... taxibilarna var kvar, de röda dubbeldäckarna och mkt mkt mer


Ja det blev en shopping dag, Amanda visade oss alla sina modebutiker ......så många alla märken fanns där. Men vilka har råd att gå in och handla där väskor för 60 000 kr?????


Mina härliga flickor, kul att se dem tillsammans igen......




Vilka mumsbitar det fanns där, alla dess sorter och färger...


Så ja vi var tvugna att smaka dessa läckerbitar....man måste ta sedan dit man kommer, en Makrobiotisk tanke är att äta det som bjuds i landet för att "känna" mer som de som bor där. Så ja man behövde inte tjata på oss direkt vi ville verkligen känna London även i oss....

Röda telefonhyttar, röda bussar och en hm påse.....allt sig likt...


Och inte behövde vi tänka vart vi skulle titta.....



Postlådorna stod kvar precis som förr.....







Vi gick och shoppade precis hela dagen.....det gick så fort så fort....
det var varmt och härligt och mkt mindre folk än vad jag hade tänkt mig.




Vi tog en en dubbeldäckare och åkte London by night, det var mkt att se i två timmar. Hela London på en runda det var fantastiskt. Men det gick inte så bra att ta kort från bussen.


Nästa dag var det ut igen och vi skulle besöka Amandas jobb. Här väntar vi på bussen där Amanda alltid står varje dag för att åka till jobbet. Det var kul att få se hennes vardag och hur det såg ut och var där.


Amanda arbetar på
URBAN OUTFITTERS
där kunde man handla allt....verkligen en trevlig och annorlunda affär...


Ja det fanns allt där.....en verkligen rolig affär....




Så var det dags att fika igen...vi gick precis hela dagarna affärerna tog aldrig slut...gatorna var långa...
jag ville ta ett kort på flickornas profil.....visst är de lika?????


Så ja nu fick jag min vas i mellan dem.....tack!!!


Ja roligt hade vi, vi skrattade så mycket och nöjt varje minut av varandra, vilka härliga stunder vi hade.....
mina mysiga tjejer...... vilken glädje ni är.....tack!


Så kom det dagliga regnet...Amanda säger att det regnar en skvätt varje eftermiddag....


Ja så skulle vi titta på smycken....och det fanns smycken så långt ögat såg.....
jag blev så trött på det så jag ville inte handla något, men Alva hittade några röda läckra örhängen.
Amanda njöt av hennes närvaro.....
Det är lite jobbigt att vara ifrån varandra om man har växt upp så tätt ihop som dessa två har gjort. På dagis sa de
jämnt att om en skadade sig så grät alltid båda två.


Vilka skyltfönster...jag fastnade mer i sagofönstren......


Maria(lägenhetskompis) ville ha inbakade flätor så det var inte svårt för Alva..


Sedan blev det pizza och öl....carlsberg köpt i affären bredvid...


Kylskået var väl fyllt, Amanda hade satt namn på hyllorna. Mjölken var i plastförpackningar.
Jag blev förvånad över sophanteringen, det var soå sortering glas och mat i en säck, förpackningar i en plast papper spelade ingenroll...ja det var deras sopsortering. På morgonen stod det många soppåsar på gaterna inte i några tunnor utan de slängde ut påsarna som de var....????? Konstigt tyckte jag... å vart tog alla sopor vägen? London är så stort......


Så gjorde vi leken blåsa ur munnen så mkt man kan så att läpparna fladdrar ...det blir så roliga kort då
(förlåt mig Maria och Amanda) men jag måste visa hur roligt vi hade....


Så skulle vi dyka ner i kassarna ingen kom ihåg vad vi hade handlat...jag tror det var 31 saker som Alva handlade.
Men spännande var det, här är Amandas lilla rum som vi bodde alla tre i...nära nära.....å så mysigt....
men lite hårt åt ryggen, men vi tog rhus tox innan vi skulle sova så man inte blev stel på morgonen....


Amandas garderob....



Ja det var roliga dagar, långa dagar och mkt skratt.
Men ändå så går tiden så fort när man trivs.
London är fantastiskt det är hela världen i en enda stad. Här finns något för alla....och alla finns där....
pulsen är så fri på något sätt.
På gatorna står det vilket håll man skall titta.....man behöver inte tänka så mycket utan bara följa pekfingrarna...


Längst där borta står Alva och väntar på mig, det var inte bara långa gator utan här är vägen till hissen från Amandas dörr...

Det var 100 lägenheter i detta hus....

I morgon blir den bästa dagen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0