Söndagen den 17 oktober 10

Härliga söndag med härligt höst väder. Men ändå känner jag mig stressad, om jag ändå kunde dela mig på två.
Vi håller på att tömma moster Doras hus, måste vara tomt till nästa lördag då det är visning där för försäljning. Mkt ledig tid har gått åt att sortera och städa där.
Samtidigt hade jag handlat massor på Ikea till jobbet, drapperier som skall upp mm. Så först åkte jag till Helheten och gjorde ordning där, det blev jätte bra, tack än en gång Ann för smakrådet igår.
Många fyllde år idag, Gustavs mamma ringde vi till och sjöng. Johan Blomberg fyller 40 år idag, vi försökte ringa och sjunga vi stod fyra st i högtalartelefonen, men det tutade upptaget, det fick bli ett sms. Vi skall träffas och fira senare-

Därefter ringde jag mamma och bokade av Västanby, jag kände att jag måste ut och vet en liten flicka som oxå älskar att vara ute...


Jag kom till Runnaby för att hämta Bella, Maja hade en grankotte som hon tyckte var fin.


Katten Tommy var inte något intresserad av grankotten...... Maja tyckte att han skulle titta...



Vi kom till Svenshyttan och Bella ville genast till sin favoritplats och upprepa allt som vi gjorde förra söndagen.
Solen sken och det var alldeles tyst......


Bollen skulle rulla från mina fingrar och hon skulle balansera med sitt lilla pekfinger, om och om igen. Tiden står stilla, ingen säger något, jag kan bara höra Bellas ivriga andning när det är spännande om bollen skall ramla ner.


Så skulle vi rikta och kasta.... Bella mår bra att bara ha en person bredvid sig, två är för många.


Ibland kommer det lite ljud från Bella, lite sång någon melodi...... när jag försöker sjunga så blir Bella arg, så konstigt hon har alltid älskat när jag sjunger........men nu blir hon arg och slår mig tills jag slutar sjunga. Jag försökte flera gånger men det blev lika dant. Jag tog alla mina gamla barnlåtar som hon älskat men nej nej...tycker hon att jag sjunger så falskt? Eller vill hon visa att hon blivit stor?

Då kom jag på att hon kanske inte ville höra några barnlåtar utan något helt nytt....jag kan inte så många låtar i huvudet men jag började nynna på




Tro det eller ej, Bella lät mig sjunga och lyssnade noga. När jag hade slutat började hon nynna på låten. Hon behöver bara höra en enda gång så kan hon melodin. Det är stort. Alltså mormor skulle sjunga nya sånger.....så nu måste jag sjunga in mig på några låtar.....kan inte köra med jag ger din min morgon hela tiden....

Vi hade en mäktig helig stund denna eftermiddag.





Det blev lite varmt så det var besvärligt med täckbyxor, inget roligt tyckte Bella, försökte ta av dem många gånger, till slut blev det en kompromiss de fick sitta halvt på.....då blev Bella nöjd (och jag med)


Bella var så glad och hon njöt verkligen av att vara ute.....hon tog några springrunder och jag hinner inte med....hon är så snabb.


Ibland vänder hon sig om, då får jag inte titta, inte sjunga och inte prata, det skall bara vara lugnt...(jag bllir ju så nyfiken, men jag får bara vara....och det är skönt!)

Vi åkte sedan och hämtade ett bord i Västanby, kom på att jag inte får plats med allt i morgon. Det gick bra, jag hämtade Mamma och hon gjorde en macka som Bella åt, när jag lastade bilen.

Sedan åkte vi hem med min mamma och mot Runnaby. Jag hade spelat Passagerare med Kent hela vägen ut, och nu körde vi den igen ganska högt och jag sjöng med, Bella satt alldeles tyst och lyssnade noga, när den var slut dunkade hon mig i ryggen för hon ville höra den igen och efter 4-5 gånger så sjöng hon med och nynnade så vacket melodin.

Ja det blev många dunk i ryggen för hon ville höra låten hela tiden......


utdrag från texten som Bella gillade:

Säg att du förstår mig
Nej vad menar du?
Jag vill att du förstår mig
Så vad menar du?
Du gör det mycket svårare
än det egentligen är
Vad är min tystnad värd

Där inget är sig likt
Fast allt är likadant
När inget är sig likt
Vad är min tystnad värd
När inget är sig likt
Fast allt är likadant
När inget är sig likt
Vad är min tystnad värd



Bella och jag tycker mycket om låten. TACK Bella för underbara timmar i solen.... Kents CD heter En plats i Solen och det har vi Bella!!!!

Bella ville inte gå ur bilen när vi kom hem, Christian fick komma ut och hämta henne......
hon vet att hon kan bestämma över mormor....... jag kände som jag svek henne när jag var tvungen att åka hem och fixa med hemsidan, räkningar mm

När jag kom hem så var det dax att laga mat, de var sugna på hamburgare, vi äte LCHF så det var bara att googla på något bröd som vi kunde använda.




burk liten burk keso
3 st ägg
1 dl skalat sesamfrö
0,5 dl linfrö
0,5 dl solrosfrö
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk

Det var jätte lätt att laga, bara att röra ihop och grädda i 15 minuter.


Å så hör blev quornburgaren.....väldigt mäktig och nyttig... men brödet var helt fritt från kemikalier och antimögelmedel.
I Stockholm på kongressen för 14 dagar sedan sades det att i mcdonalds bröd finns det 30 olika antimögelmedel som lagras i kroppen.......allt bröd innehåller massor av kemikalier..... det är bra med LCHF för då köper man inget bröd alls.

Antimögelmedel som gör att brödet kan stå sig i flera månader, ibland ett år.....usch....

I morgon blir en bra dag, måndag.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0