Till Amanda, vi saknade dig på familjemiddagen men här är vi! 9/10-10

En otrolig höstdag idag..... det gick inte att vara inne, jag var tvungen att gå ut och fota, alla höstens fina färger.





Allt går i sådan passande ton...... det sjunger i öronen och ögonen blinkar....


Jag står ut.......titta på mig........jag är vacker.....


det är höst ....


Nu går vattnet.....


fast änglatrumpeten tror att det är sommar med sina nya fina stora vackra blommor...


och vattnet det bara sjunker.....


Mkt nypon iår men nästan inga rönnbär.....alltså blir det en mild vinter......hoppas...



Röllekan blommar om....Röllika är en flerårig, hårig ört med krypande jordstam. Stjälkarna är upprätta, upp till sex decimeter höga, och har strödda två- till tredubbelt fint parflikiga blad. Röllika blommar under hela sommaren till långt in på hösten. Blomkorgarna är små, bara en halv centimeter breda, och sitter i platt kvastlik ställning. Blommorna är vanligen rent vita eller rödlätta, men exemplar med ljusare eller mörkare rosa blommor förekommer också. Korgarna har vanligen bara fem strålblommor.

I homeopatin så ger den 1000 krafter åter

Achillea millefolium L.


Så kom familjen karbon på besök.....Bella hade försökt klämt sig ut ur fönstret i Runnaby....hon fastnade och det blev katastrof.....Bella ville ut till hösten...... Maja gillade farmors flatbröd......mera bröd hon är en mackmänniska...sager Christian..... vi är glada att hon äter(precis som jag var när hennes mor var lika gammal, inte kul med matvägrare..)


Mille var glad, man kan nu se hans tänder....vilken kille!!!!
Hur kan jag redan älska honom????? går över mitt förstånd!!!


Här satt vi, Gustav och Alva syns inte ( vem vet kanske lika bra det????? du vet...)
Ingen sa något men du fattades åt, men vi åt vi var alla hungriga...ja du vet hur det är... vid vårt älskade köksbord i Svenshyttan( Maja satt på din plats....)


Bella smaskade och åt, första måltiden idag, hon hade kanske inte haft tid att äta, med tanke på att hon skulle försöka ta sig ut genom fönstret.....


Gustav hade Ossie med sig så mysigt, han fick oxå äta upp resterna....


Maja kan använda iphone....hon är verkligen snabb när hon lånar Alvas iphone, hon bläddrar där som hon aldrig gjort något annat, hon kan mer än jag om den hon är ett kristallbarn, har kristall klara tankar....


Mille kan stå och hålla sig i bordet, gissa om det är en stålt kille då.......- titta jag kan....


Amanda, din gamla gåstol har fått komma ner från vinden, Mille gillar den jag fick tabort alla mattor han gillade inte att det tog stopp...... glömmer aldrig när du satt idenna och inte heller när Alva hoppade över trösklarna i Solberga med den, samma gåstol den är nu 19 år gammal...den som spar den har.......


Sedan blev det glass och kaffe i vardagsrummet, en liten envis dam som skulle bestämma hur glassen skulle ätas.......


Det fanns fler som var glada att det var glass dax.....
Christian har något kastmärke i pannan som jag inte såg in live....är det ett glassmärke må tro???


Jag kan...jag vill.....



Visst mera glass mamma......pappa kan inte gilla allt.........men han äter glass glatt....är det kallt?


Okey jag öppnar en glass till jag åt upp minst hälften säger Sophia...... och Bella blir så glad ögonen lyser.....
(det var lite kallt i Svenshyttan så Sophia lånade din tröja....)


Är det sant mamma,får jag äta glass ......en tanke som jag såg i Bellas ögon, visst syns det?
Snacka om att lita på sin mor.....


Maja var inne i sitt..... och hon kan iphone nu.......(mer än jag,2,5 år gammal)



Bella gick till dörren, tog på sig sina skor och visade tydligt att nu vill hon åka...


Men det var tydligen bara Ossie som förstod Bella....på något märkligt vis så var de vänner redan....


Jag såg tydligt att Ossie och Bella hade kontakt, kanske för att Bella är inte som andra barn, hon tar inte i hunden, hon bryr sig inte, men hunden undrar vem är hon???? Ossie försökte fråga Bella vad hon ville..... eller var det så att Ossie oxå ville gå ut.......??????? vem vet vad?????



Bella hittade en annan dörr...Ossie tyckte det var lika spännande.......de två hade hittat varandra, det var nåtgot otalbart mellan dessa individer.... så spånnande.....


Vad gör du där inne som låter, undrar Ossie.....


Bella hittade sin egen vatten lek......det var spännande, av och på, fyll med vatten och sedan töm....



Och Ossie stod kvar, vaktade han Isabella, eller var han bara nyfiken på vad hon gjorde? vem vet?


I rummet var det mkt aktivitet, Sophia ammade, Christian var ute på nätet, Maja spelade något spel på Iphone, Gustav tittade och Alva hade Maja i knät, Johan var ute på nätet och.....



Ossie höll ögonen på Bella....


Ja det var en intressant em....... alla var glada......vissa fastande på iphone...


Nu kan jag den här.........



Kan jag äta från två??? Nu är jag hungrig igen,......ingen vill gå ut och något måste hända.....



Å vad roligt moster....nu kan jag den här...... tack för lånet jag skall köpa mig en själv nu.....säger Maja


så blev det kväller.....i Svenshyttan god natt....



I morgon blir en bra dag.....<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0