En magisk kväll vid Dovras tårar


Jag fick ett tips att det finns en fantastisk plats i Östansjö som heter Dovra sjöar, och att där skulle de finnas en stor klippa som kallas för Dovras kyrka.....så jag kände att dit måste jag ...

Dagen innan fullmånen tog jag med mig min lunch för att äta i grottan, men tyvärr ja hann aldrig fram... eller oxå gick jag vilse...


Jag hittade bron mellan världarna....det var bara att följa..


Jag hittade en dörr som inte var en dörr....???? i varjefall inte på dagen.....när får man gå in där???

Sägen var att jättens fru hette Dovra och jätten hade ett förskräckligt humör...... så Dovra fick gråta floder och alla dessa tårar bildar i dag tre sjöar bredvid varandra...

Å jag vill så gärna se och möta Dovras tårar...


Jag kom aldrig fam till grottan och matlådan hade jag med mig tillbaka och arbetsförmedligen satt och väntade så snällt på mig när jag kom 15 minuter försent. Men jag hade varit i närheten av tårarna.

Så kom fullmånen och jag slog på trummorna till Falkagudinnorna!


Det kom 8 st som var lika villiga som jag....6 smsade förhinder....men åtta är en bra siffra, ingen början och inget slut( det är nu, någonstans har jag läst att den som kan leva nu, inte igår och inte imorgon slutas åldras...)
oändlighetenssiffra......

Ok vi började vår vandring ganska lätta och glädjefulla, men det fanns en viss spänning i luften....

Vad skulle vi få vara med om???


Det mörknade fort....men när vi kom fram till Dovra Kyrka (klippan, grottan) då hoppade själen ut ur ögonen, det var så stort så stort, en mäktig klippa reste sig framför våra ögon, var det Dovras sköte?
Det var väldigt brant att ta oss ner....tungan rätt i munnen...


Vi fick gå över spångar över Dovras tårar...för att komma till grottan... det var så fantastiskt att se storheten sjäv...!!!!!

TACK B-M att du visade oss din favoritplats!
Vilken mäktig plats!


Sångarna var hala, det var brant att ta oss ner, som tur var fanns ett rep-räcke att hålla sig i....men gudinna då så spännande det var att komma dit.....vi såg dimman över sjön...stod man länge kunde man se älvorna dansa där..... en magisk kväll.....men månen såg vi inte alls...


Jag hade verkligen försökt få tag på facklor..Överskottslagret sa att det hade blivit förbjudet och Claes Olssons hade inga alls... men där hittade jag massor av gravljus...så man tager vad man har...
hoppsan vad ärdet som svävar mellan oss i grottan???? var vi inte ensamma?
Var är du måne?
Men vi kunde känna nådens tår rinna på våra axlar....


Dovras väggar skimmrade av silver...de var höga.....


Vi tände så många ljus som vi hade med oss, vi började med en fika för vi var hungriga av alla intryck som vi fick när vi kom hit...det var så spännande...


Vi såg inte det som kameran tog in, var det fukten eller var vi inte ensamma???


Jag hade köpt surdegsbullar från Stadsträdgårdens ekobutik för jag visste att B-M gillade det så mycket, kanske kan vi få henne att sjunga för oss????


Vissa lyste ögonen på och leendet var stort.....TACK!


Vi hade med oss trumma, kristallskål, klingochklang, flöjt mm vi skulle göra en orkester!
OJ OJ vilken orkester det blev!!!!


Vi fick lära oss mkt man kan ha en badrumsmatta att luta sig mot i skogen .......vilken bra idée!!!


Det smakade otroligt gott med kaffet även det var magiskt!!!!

Sedan blev det ceremoni, vi bad, vi sjöng, vi spelade, vi ljudade och hade med oss vår själ!!
Till slut så tittade även månen fram och visade sig för oss och det blev mäktigt! Men kameran kunde inte fånga det stora tillfället tyvärr.....



Vi anförtrodde oss till talkingsticks....






Här ser vi månen lite lite lite.... men han var där!


Ja jag hade med mig något som vi kunde knacka bort allt ont med....å vad vi knackade!!!!!


B-M sjöng för oss så håret stod rakt upp, vilken röst och vilken akustik det blev í grottan, vi var på den rätta platsen på det rätta tillfället och vi var de som skulle få vara med om detta.....


Ja vi gjorde mkt denna kväll och lite till och mýcket mer.... man måste ha med sin själ för att vara frisk...
vi sjöng med själen, vi lät med kroppen vi skrek rakt ut vi hade kroppen i vibbration och vi fann något som vi kanske inte skulle ha hittat om vi inte var bland Dovras tårar.....kanske fann vi nådens tår i alla smärta som många kvinnor för genomlida.

Vi känner inte varandra, många vet inte ens vad vi heter.....men det är inte vad vi gör, vilka vi är, eller vad vi tror på mm som är det viktiga i detta ögonblick...
Det viktiga är att vi får själen med oss i kroppen och att hjärtat blir fritt och att något annat infinner sig än dagens vanliga förpliktelse...
Friskare själ ger en friskare kropp, inga begränsingar och inga hinder till att leva fullt ut.
Vi kan vässa vårt immunförsvar med psykologi, positiva tankar och övningar där själen får låta. Sång är en bro till själen, vibrationen når vår kärna och en frid innfinner sig. Du väljer själv vad du tor på men stäng inte in din själ det ger bara irritationer, inflammationer och massor av besvär i din kropp.

sjung ut tillsammans med andra.......


det är en känsla som måste upplevas....

Den 23 sep var höstdagjämning, det var fullmåne och många många ceremonier ägde rum i hela världen...vi var inte ensamma.... vi kopplade upp oss till Livets väv.....
en mäktig och magisk afton som jag skulle vilja att alla kunde få uppleva.

Vi vandrade mot bilarna men hamnade lite fel,.....kraftledningen lät och det var rutor i luften, vi hittade den enkla vägen hem men resan tog 5.5 timmar....... men så är det väl att tid inte finns.....


Vi ses vid nästa fullmåne, vi letar alltid upp kraftplatser runt omkring oss....du är alltid välkommen om du är kvinna!!! Vi behöver varandra.

Fick även veta att enligt Majakalendern går vi nu ut ur Dödensgud och in i Uppenbarelsen.....så spännande!

Livet är fantastiskt!!!

Lev inte fortare än dina änglar hinner med dig!

Eva jag tänkte på dig! SAKNAR DIG, men jag kände att du var med oss ikväll!

kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0