fler mail strömmar in här...

Hej igen!
 
Då var det dax igen.
Dottern har ont i sitt huvud och man VET på vårt stora sjukhus att hon har fått problem med synen. Synen har försvunnit med nästan 50% på 1,5 år.Men man vet inte vad det är. Och sjukhuset vill AVVAKTA!!
Jag lärde mig att aldrig, aldrig ge upp! Lyckades tjata mig till en röntgen och snart ska hon få göra den.
 
Jag måste berätta från början hur vi återigen blev illa bemötta på vårt stora sjukhus.
 
Våren 2009 i mars besökte vi optikern för dottern hade fått huvudvärk utöver det vanliga och såg inte ordentligt på vänster öga.
Man såg att här stog det inte rätt till: Remiss till ögonmott. på sjukhuset. Där blev hon och jag utskällda och ifrågasatte oss.
-Vad gjorde vi där? Hon behöver ju inga glasögon! Optikern blev illa omtalad och man undrade hur hon kunde skicka dottern till dem?
Vi åkte hem ihop att detta kommer att gå över.
För vi hade ju nämnt om körtelfebern. Som Iren på Helheten senare fick rätsida på.
Så gick tiden och dottern hade migrän av och till. Våren 2010 i april sökte vi sjukhuset akut på inrådan av skolsyster. Någon hjälp?
Nej! Gjorde man någon utredning vidare? Nej!
Nu i augusti 2010 sökte vi optiker för att få ett körkortstillstånd. ICKE! Hon hade ju förlorat 50% av det hon såg i mars 2009. Denna gång skickades ingen remiss. Man ringer till sjukhuset och lyckas få tag på den läkare som avfärdat dotterns problem.
Läkaren blev helt tyst i luren... HUR kunde HAN ha missat detta? Och nu skulle han på långsemester. Han ordnade så att dottern fick komma akut.  Men då blev ju somsagt bemötandet IGEN dåligt och man ifrågasatte i princip vad vi gjorde där?
Jag bad då läkaren att titta i journalen och se att detta var ett kanske allvarligare fall än vad hon trodde. Och, hör och häpna mamman (jag) hade rätt!
Idag 2 dagar kvar till datatomografin ligger dottern i svår huvudvärk och har fått feber. Mår illa och kan inte ligga på vänstersida i sängen.
Vi söker akut, igen till det fina stora sjukhuset.
-Nej..ta ibumetin och varva med alvedon i 3-4 dagar så mår du säkert mycket bättre sen. Du säkert inte dödsjuk iallafall.svarade läkaren.
Man undrar när han blev så duktig att ahn kunde ställa en sådan diagnos utan utredning? Måste vara oumbärlig för sjukhuset..
Vi söker Helheten och får hjälp med smärtan som inte gav sig med några tabletter i världen av typ migränmedicin eller alvedon osv.
Vad som döljer sig i min dotters huvud eller hjärna. Vad göra så att hon förlorar synen? Det återstår att se.
MEN en sak är säkert:
Min dotter 16 år har INGET förtroende för läkarna på det stora sjukhuset!!
 
TACK Iren!<3
 
Mamman till en älskad dotter
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0