Ransäter Andligt & Intuitivt måleri 2-3/7

Ulla-Karin (min svägerska) hade anmält oss till en kurs i Värmland. Såhär var inbjudan till kursen:
Andligt & Intuitivt måleri 2-3/7 
"Ransäter, Värmland
Underbara dagar med energimålning, meditationer och healing. Självutvecklande och energihöjande. Under kursen kommer du att måla dig själv och i måleriet ser du hur du öppnar upp, steg för steg.
Dag två kommer du att måla auragrafer. både dig själv och dina kurskamrater. Tolkar gör vi tillsammans. Inga förkunskaper behövs".



Här hemma hos Ann-Catrin Gren var kursen. Mitt i Värmlandskogen, jätte mysigt.


Här är Ann-Catrins egna målning, en balnd många många...jag kunde inte titta mig mätt.

Dålig kontakt på nätet får fortsätta imorgon då...
sov gott
Fortsättning fast många dagar senare.....


Här är en kursdeltagare som är i fullgång med att måla, helt fantastiskt, det var så kul!


Vi målade och målade med torrpasteller, vi fick skrapa färgen, blåsa ut den, ta handen och gnugga ut mm mm
Vi fick sätta upp dem direkt på väggen....i rader och fick kommentera och ge kommentarer till det vi åstakom.


Här är målargänget....så härliga människor! Vi kom verkligen varandra nära p g a målningen.


När vi kom fram till vandrarhemmet där vi skulle bo stod det en lapp såhär...så vi gick mot Lillstugan, nyckeln satt i låset, det var bara att kliva in.
Vandrarhem Prästmyren, Ransäter i Värmland, ett väldigt trevligt och mysigt ställe, TACK Måns för gästfriheten!



Jag hittade min vackra säng direkt, den var faktiskt jätte skön.


Ulla-Karin valde den andra sängen.....mysigt hade vi det! Ulla-Karin är gift med min bror och vi är klasskompisar. På målarkursen sa hon att det var jag som hade tecknat åt henne i nian så hon fick betyg.....inte mindes jag det, tycker själv att jag inte kan teckna. Hon upplyste mig dessutom att jag målade lika dant fortfarande samma motiv...hahahahah, kompisar i 41 år.....inte dåligt! Och nu på målarkurs i Värmland, det var faktiskt jätte kul. Vi hade verkligen semester......


Bäste Måns ägare av Prästmyren träffade vi på morgonen så vi kunde betala vår stuga. Ett härligt underbart vackert ställe som jag varmt kan rekommendera.


Vi hittade en väldigt vacker fjärlil sittande på dörrkarmen.....


Måns hämtade fjärilsboken direkt så vi kunde se vilken det var.


Vi var ut och åt på kvällen i Munkfors, här fisk på planka....det var jätte gott!



Måns hade gjort rum i stallet, ladugården ja överallt.



Här sov vi, underbart liten lillstuga.



Vi fick börja med att klappa rent våra auror när vi kom till dag 2.



Så var vi i fullgång igen....underbart...


Fantastiskt.....vi visste inte att vi målade oss själva när vi fick uppdraget...


Här är en av oss, fantastisk....


Ja så blev resultatet....


Sedan fick vi lära oss att man kunde spraya med hårspray för att kunna måla lager på lager. Nästa uppgift fick vi måla varandra....ingen visste vem så vi fick gissa...


Ulla-Karin.....hennes aura.......



Det här är jag, jag fick äran att Ann-Katrin målade mig. TACK!


Och denna har jag målat till kvinnan som står bredvid. Så kändes hon!



Lunch det smakade verkligen gott......



Ann-Catrin tillverkar även smycken, egna glassmycken som är fantastiska.




Vi hittade en vacker träkyrka påväg hem. TACK tjejerna det var trevligt att lära känna er.
vi alla hade helt olika yrken, lärare, vårdare, advokat, homeopat, mm spännande men vi var kvinnor allaihopa!

http://www.mediumart.se/ här är hemsidan till Ann-Catrins smycken, målningar och kurser om du är intresserad.

TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0