Sommarsolståndet, Ceremoni 21 juni

Vi samlades vid Rävgången kl 21 på kvällen. Tyvärr kom inte alla som hade anmält sig. Det är tråkigt när man fixar något och folk anmäler sig och sedan kommer inte. Men de som skulle vara där kom, alltså rätt var rätt på något vis.
Vi blev en hel mysig grupp, de rätta......
Vi hade två som kom från Arvika för att vara med på denna magiska kväll, den "riktiga" midsommarnatten och årets längsta dag och kortaste natt.






Solen gick ned, det var otroligt vackert, innan dess hade vi gjort en trummeditation. En ceremoni för Moder jord och alla vi som bor där. Vi fick lämna det gamla och välkomna det nya, knuta en knut och elda upp det. Det kändes väldes bra.


Micke Kimrök värmer upp trumman vid elden.


Det blev en fika rast mitt i, å vad det smakar bra med sin matsäck ute i det fria.



Alla åldrar, här den yngsta 13 år. Vad roligt att du är med!



Solnedgången var så otroligt vacker, ser inte så mkt ut på bild den var mkt mäktigare i verkligheten.



Jag bokstavligen älskar att vara ute, både dag och natt. Men nätter är så mycket mer mystiskt och allt hörs så väl.
Det var mkt fåglar som var där, näktergalen sjöng till solnedgången så fantastiskt.....



Tänk att det alltid är lika mysigt och underbart med eld, jag kan sitta och titta hela tiden rakt in, den är aldrig lika, ändrar sig hela tide, den värmer.....



Brinn hjärta brinn, kärleken väntar...... en text från Kent dök upp i mitt huvud.


Vi såg månen gå upp..... vissa orber kom fram.....det blev trångt vid lägerelden. Mira påstod att jag hade en man som satt bredvid mig hela tiden, och jag hade några att välja på.......men lustigt var att det kändes faktiskt precis som någon satt där, jag kunde inte flytta mig en centimeter...det tog stopp.


En spindel gjorde oss sällskap, den var väldigt stor....




Vi gick in i glashuset för att vila någon timma, jag somnade där på en bänk. Här har vi mor och son från Arvika, fantastiskt härliga människor.


Micke och Mira Kimrök ledde ceremonin, de är från Myrhult se deras hemsida
http://www.kimrok.com, helt fantastisk "goa" människor så enkla och rena.



Så kom solen....... helt fantastiskt, värd att vänta på..... mäktig kom den och blev bara starkare och starkare, fåglarna började vakna till liv och allt vaknade igen.....fantastiskt......


Morgon mackan kl 4 smakade väldigt bra må jag säga.....



En helt underbar natt och morgon och helt magisk upplevelse....

Ibland behöver man en magisk natt för att ladda om, landa i kroppen, få ro i själen, få ett andhål i vardagen, kunna göra något som man inte brukar göra, uppskatta Moder jord och Naturen, fundera över livet och ha distans till egot, känna sig fri som en fågel( i ett fågelreservat)...... andas frisk luft och få bara vara...... till trummans sköna härliga sång,......   kom med nästa gång, jag lovar du kommer aldrig att ångra dig. Vi vandrade hemma med en känsla av fullkomlighet och lycka, harmoni i själen. TACK!


TACK Micke och Mira och Tack alla deltagare som kom! TACK fantastiska Näktergal som sjöng för oss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0