Härligt i Sunne! Härliga Eva!

I torsdags hade jag kurs i Sunne om njurar och endokrinakörtelsystemet. Vi skulle vara hemma hos Maria men vi fick hux flux flytta in till Sunnes folkhögskola och låna deras lokaler. De var så trevliga där och Ninnie som var naturkunskapslärare där började prata om Kretsloppshuset i Sunne och då frågade jag om hon kände Eva Ulvmyr och då blev det ett glädje tjut. Vad kul sa jag för det är till Eva jag skall åka efter kursen och sova över där.
Vilket sammanträffande! Hur som helst så kanske det blir homeopatikurser på Sunne folkhögskola, det var det som blev så bra att vi bytte lokal.
Tänk att det finns en mening med allt.
Kursen gick bra och dagen gick jätte fort, dagarna går fort när man har det trevligt och roligt på samma gång.

TACK kursdeltagana i var fantastiska! Hoppas vi ses igen. Tog tyvärr inga bilder så fort gick dagen.

Kom hem till Eva och Olle och blev bjuden på en underbar middag. Eva hade tagit ledigt förmiddagen för att vi skulle få lite mer tid att prata och att vi kunde gå en liten promenad på tomten. Här fungerade inte min mobil, var verkligen i skogen......Värmland.



Här är Eva i sitt fina växthus, hon visar färgen på blomman från dagen, den är mycket mörkare än den brukar, jag fick frön med mig hem.


Underbar basilika så stora blad och doften var bara så underbar!


Vi gick in i fårahagen och mot Gårdsjön.


Hunden sprang före oss, vilken morgon vilken utsikt, så härligt jag blev lycklig bara av att betrakta detta vykort.


Här pågick ett bastuflottebygge....så mysigt att sitta där och basta.....


Evas man Olle hade byggt båthuset, så fint!


Det var lika fint på insidan.....vita väggar och gröna möbler, deras flickor hade haft kräftskiva här i båthuset förra helgen.



 
Min fina kloka underbara vän Eva Ulvmyr, vi träffades på gymnastiet och blev bästa vänner. Vänner det är verkligen det bästa man kan ha...... det är viktigt att bry sig om sina vänner och vårda vänskapen. Det konstiga med Eva och mig det är att vi träffas inte alls mycket, men när vi träffas så känns det precis som förr, att vi aldrig någonsin har varit ifrån varandra. Jag tycker att det var fantstiskt att vi som 16-17 åringar bestämnde att våra döttrar skulle heta Amanda om vi fick några barn, och vi fick varsin Amanda...... drömmar/önskningar slår in!
Jag sov över i Evas Amandas säng.... sov så gott! Vi har tre flickor var... mer än vad vi kunde drömma om då!
Fantastiskt!


Huset är så härligt vackert, ja ett drömhus!


Luktärtor är en annan sak som vi gillar gemensamt, de luktade så härligt!


Det är de små detaljerna som gör det, så vackert!


Så härligt vildvin, vilka höstfärger, jag bara älskar det!
Kunde ha tagit så många bilder men jag ville verkligen vara med Eva, höra hennes berättelse och hennes underbara humor och skratt. Hon kan konsten att berätta man ser hela händelseförloppet och så gör hon så många underbar miner i sitt vackra ansikte som får mig att må så bra! TACK EVA!

TACK för middag, tack för skratt, tack för frukost, tack för underbar morgon promenad!

Hoppas på fler kurse i Sunne så vi kan mötas snart igen!

TACK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0