Nu har Amanda flyttat igen...

Amanda har börjat på Mora folkhögskola så i lördags åkte Alva och jag dit med bilen proppfull.


Ja så kom vi äntligen fram till ett fantastisk plats. Här Amanda utanför skolan.


Det fina nyrenoverade köket i Mora.


Naturligtvis fyllde jag Amandas fack i kylskåpet med massor av "godsaker", inte svårt att se att jag varit där.
De andra elverna hade betydligt mindre i sina fack...


Hittade en underbar staty där.




Ja hur kul får man ha egentligen!


Så hittade jag ett av mina favorit djur, Berguv, så stor......


Det satt en kattuggla(tror jag att det är) bredvid, även den så fin.


Och den här ugglan var oxå så härlig, kunde inte titta mig mätt på den. Det är mäktiga vackra djur.


I gamla rektorsbostaden hade eleverna sina sysalar, en gammalsymaskin hängde på verandan.


Amanda har börjat på modeakademin, det verkar så roligt... ja jag skulle faktiskt vilja gå där själv....



De har bra arbetspoesi där...... i köket ...


Amanda har redan designat en iPadväska, hon hade hittat en gamma skinjacka som hon klippte sönder och sydde med en halvdragkedja ihop den, jätte fin, bra jobbat Mandy.....


Jag blev förtjust i detta konstverk av sydda trådar hit och dit...


Vi såg måna mysiga härliga hus i Mora.



Vi gjorde i ordning en arbetshörna åt Amanda.


En sydocka och spegel hade vi med oss i bilen....


Egen toa på rummet, vad skönt!


Vi märkte allt med den nya märkmaskinen...

såja nu hade vi fixat och hjälpt Amanda att få hemtrevligt på rummet.
Hon gör allt jag drömt om bo i London, bo på Folkhögskola osv.....det är väl det enda som jag ångrat som jag inte gjorde när jag var ugn. Men nu får jag vara med i en liten del...

Skolan verkar jätte bra och Amanda trivs.

TACK och ha det bäst!

TACK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0